پلوسی: شی جین پینگ یک قلدر وحشت زده است

© AP Photo / Taiwan Presidential OfficeСпикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и президент Тайваня Цай Инвэнь во время встречи
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и президент Тайваня Цай Инвэнь во время встречи  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
رئیس مجلس ایالات متحده امریکا می گوید، که رئیس جمهور چین "مانند یک قلدر وحشت زده" رفتار می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفته است، که اعضای کنگره از واکنش چین به سفر او به تایوان نمی ترسند.
به گفته او، رئیس جمهوری خلق چین شی جین پینگ "مانند یک اوباش ترسیده" رفتار کرده است. "من فکر می کنم او در موقعیت آسیب پذیری قرار دارد.
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси и президент Тайваня Цай Инвэнь во время встречи  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2022
چین پلوسی و نزدیکانش را تحریم کرد
پلوسی گفت: او مانند یک قلدر ترسیده عمل می کند. پلوسی همچنین در یک حضور جداگانه در برنامه Morning Joe از MSNBC اطمینان داد، که ایالات متحده شریک انزوای تایوان نخواهد بود.
پیش از این، وزارت دفاع چین به ایالات متحده هشدار داده بود، که پشتیبانی امریکا از تایوان به یکپارچگی جمهوری خلق چین آسیب جدی وارد می کند. این وزارتخانه گفته بود: "ما قاطعانه از حاکمیت ملی دفاع خواهیم کرد و جایی برای هر شکلی از "استقلال تایوان" و مداخله خارجی باقی نمی گذاریم".
یادآوری می کنیم، که اوضاع در اطراف تایوان پس از بازدید پلوسی از جزیره در 2 اگوست پیچیده تر شد. تا همین اواخر، ایالات متحده تایید نمی کرد که آیا رئیس مجلس نمایندگان امریکا در سفر آسیایی خود به تایپه سفر خواهد کرد یا خیر. پکن این سفر را نقض اصل چین واحد و تجاوز به حاکمیت دولتی این کشور دانست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала