اوکراین ترانزیت نفت روسیه به مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی را متوقف کرد

© AP Photo / MTI / Zsolt Szigetvary ترانزیت نفت روسیه
 ترانزیت نفت روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
اوکراین ترانزیت نفت روسیه را به دلیل عدم امکان پرداخت هزینه آن توسط ترانس نفت متوقف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور دمین دبیر مطبوعاتی و مشاور رئیس شرکت ترانس نفت روسیه تایید کرد که شرکت اوکراینی Ukrtransnafta در 4 آگوست پمپاژ نفت روسیه را از طریق شاخه جنوبی سیستم خط لوله نفت دروژبا به مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی متوقف کرده است زیرا طرف روسی به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا نمی تواند هزینه ترانزیت را پرداخت کند.
پیش از این یک منبع از توقف پمپاژ نفت روسیه از طریق اوکراین خبر داده بود.
دمین گفت: "در واقع شرکت Ukrtransnafta پمپاژ نفت به مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی در امتداد شاخه جنوبی دروژبا را در 4 آگستت ساعت 6.10 صبح به طور کامل متوقف کرد. همزمان، ترانزیت از طریق بلاروس در جهت لهستان و آلمان ادامه دارد."
شرکت UkrTransNafta اوکراین یک شرکت سهامی آزاد است که توسط دولت اوکراین در سال 2001 ایجاد شده است این شرکت برای مدیریت عملیات حمل و نقل نفت از طریق شبکه خط لوله اوکراین فعالیت دارد. این شرکت بر فعالیت های دو سیستم اصلی خط لوله انتقال نفت نظارت می کند .
بر اساس گزارش شرکت Ukrtransnafta ارائه خدمات حمل و نقل نفت را به دلیل عدم دریافت هزینه انتقال آن متوقف کرد.
دبیر مطبوعاتی و مشاور رئیس شرکت ترانس نفت روسیه در پایان گفت: ما به وزارت انرژی روسیه و همچنین کشتی‌های روسی تامین کننده منابع در مسیر این سه کشور و شرکت نفت اوکراین اطلاع دادیم که به دلیل تحریم های بانکی امکان پرداخت و انتقال پول موجود نیست.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала