Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

عاقبت بردن چرس به روسیه؛ 9 سال زندان برای دختر بسکبتالیست آمریکایی

© AFP 2023 / Ethan Miller / Getty ImagesБриттни Гринер во время соревнований в Лас-Вегасе, США
Бриттни Гринер во время соревнований в Лас-Вегасе, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
عضو شوید
یک ورزشکار آمریکایی به 9 سال زندان در خاک روسیه محکوم شد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری در روسیه اعلام کردند که بریتنی گراینر ستاره تیم ملی بسکتبال آمریکا به دلیل حمل مواد مخدر در روسیه، به 9 سال زندان در این کشور محکوم شده است.
این بسکتبالیست آمریکایی سال گذشته هنگام ورود به مسکو به دلیل حمل مواد مخدر ( چرس ) در میدان هوایی مسکو توسط پلیس دستگیر شد.
قاضی این پرونده گفته این حکم را به دلیل نقض قانون 228 و 229.1 جرائم روسیه که مربوط به مواد مخدر است صادر کرده است و این ورزشکار آمریکایی به صورت مستقیم متهم شماره اول این پرونده محسوب میشود.
این ادعا در حالی شده که وکلای این ورزشکار بلند قامت در صدد این هستند که از دادگاه برای او برائت بگیرند و میخواهند به این رای قاضی اعتراض و یا تجدید نظر وارد کنند، اما ظاهرا این حکم کمترین جریمه ای است که قانون برای گراینر در نظر گرفته است.
این بسکتبال نام آشنا قبلا به جرم خویش اعتراف کرده بود و از دادگاه درخواست عفو کرده بود. در همین راستا دولت آمریکا نیز از مقامات روس خواست تا هر چه زودتر این ورزشکار را به خاک آمریکا برگردانند، اما کرملین اعلام کرده که این پرونده روند حقوقی و قانونی اش را طی خواهد کرد و ربطی به جریانات سیاسی بین دو کشور ندارد.
دستگیری این دختر بسکتبالیست حتی واکنش جو بایدن، رییس جمهور آمریکا را نیز در پی داشت، اما ظاهرا و طوری که از قراین پیداست، گراینر باید 9 سال زندان را در روسیه بپذیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала