راهپیمایی ۳۵ نفری در بامیان بر ضد امریکا

© @https://twitter.com بازداشت یک گردشگر خارجی از سوی طالبان در بامیان
بازداشت یک گردشگر خارجی از سوی طالبان در بامیان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
مردم بامیان با وجود تلاش و هشدارهای گروه طالبان امروز مانند ولایت پنجشیر در برابر امریکا دست به راهپیمایی نزدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند که با وجود تلاش‌ها و هشدار‌های طالبان برای کشانیدن مردم بامیان به تظاهرات در برابر امریکا و محکوم کردن حمله این کشور بر هبر شبکه القاعده، ۳۵ تن در این تظاهرات اشتراک کردند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
حاضر نشدن باشندگان پنجشیر برای راهپیمایی در برابر امریکا به درخواست طالبان
یک منبع معتبر محلی در ولایت بامیان که خودش نیز هشدار طالبان را دریافت کرده است، روز شنبه، ۱۵ اسد گفت، که طالبان به شورا‌های انکشافی هشدار داده‌اند که اگر آن‌ها مردم را برای اشتراک در تظاهرات بسیج نکنند، از کمک‌های بشردوستانه مستفید نخواهند شد.
در همین حال شماری از کارمندان اداره‌های دولتی بامیان نیز می‌گویند، که والی، فرمانده امنیه و رییس استخبارات طالبان در این ولایت به آنان هدایت داده‌اند که در تظاهرات علیه امریکا شرکت کنند.
به گفته این کارمندان، هدایت به‌گونه هشدار‌آمیز به آنان اعلام شده و گفته شده که اگر کارمندی در تظاهرات شرکت نکند، با او برخورد جدی صورت خواهد گرفت و "ممکن از وظیفه برکنار شود".
همزمان با این دانشجویان دانشگاه بامیان‌ می‌گویند: "صبح امروز ما مصروف امتحان بودیم که رییس دانشگاه آمد و گفت که از تمام دیپارتمنت‌ها و از هر صنف باید چهار نفر به شمول دختران در تظاهرات علیه امریکا شرکت کنند".
با وجود این تهدید‌ها و هشدار‌ها، تظاهراتی با شعارهای "دروغ امریکا شرم‌آور است"، "حمله هوایی امریکا محکوم است" و "حمله هوایی امریکا خلاف قوانین بین‌المللی است" پس از چاشت شنبه، ۱۵ اسد، در مرکز بامیان برگزار شد ‌که در آن حدود ۳۵ تن اشتراک کرد‌ند.
در همین حال، کارشناسان می گویند، که گروه طالبان هم مانند حکومت پیشین افغانستان به جای زمینه کاریابی، کارسازی و رسیدن به وضعیت اقتصادی مردم، دست به یکسری کارهای برای تبرئه خود می زند و به همین خاطر مردم از حکومت این گروه ناراض هستند.
یادآوری می کنیمف که روز گذشته نیز در شماری از ولایت‌های کشور در برابر امریکا حرکت‌های اعتراضی با ابتکار طالبان برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала