حقانی پیدا شد؛ وزیر داخله طالبان به هلمند رفته است

© Twitter account of moi afghanistanحقانی
حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
گروه طالبان با انتشار یک ویدئو ادعاکرده اند که وزیر داخله به ولایت هلمند سفر کرده است.
طالبان روز شنبه با انتشار ویدیویی در توییتر ادعا کردند که سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله این گروه به هلمند سفر کرده است. در ویدیوی منتشر شده، وزیر داخله طالبان در یک صحرای خشک در حال مصافحه با چند نفر از نزدیکان خود دیده می‌شود. معلوم نیست که مکان دقیق ضبط این ویدیو کجاست.
طالبان می‌گویند او در جریان این سفر با مسئولان ولایتی این گروه در هلمند دیدار خواهد کرد.
بعد از کشته شدن ایمن‌الظواهری مقامات ایالات متحده امریکا سراج‌الدین حقانی را متهم کردند که به رهبر شبکه القاعده در کابل پناه داده است. با گذشته حدود یک هفته از این رویداد، سراج‌الدین حقانی هنوز به این اتهام پاسخ نداده است.
پیش از این غیبت چند روزه حقانی بعد از مرگ ظواهری در رسانه‌های بین‌المللی خبرساز شده بود. حتی برخی رسانه‌ها نوشته بودند که وزیر داخله طالبان بخاطر ترس از احتمال حمله ایالات متحده، دوباره به پناهگاه‌های مخفی خود آواره شده است.
احتمال حمله هواپیماهای آمریکایی بر رهبران شبکه حقانی، از آنجا دوباره مطرح شده است که جایزه 10 میلیون دالری بر سر سراج‌الدین حقانی هنوز پابرجاست.
سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله 42 ساله طالبان و رهبر شبکه حقانی، تنها تروریستی خانواده حقانی نیست که ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، جایزه تعیین کرده است.
حقانی‌ها به اتهام دست داشتن در کشتار و سازماندهی یک سری حملات تروریستی در افغانستان در چند سال گذشته تحت تعقیب هستند.
سراج‌الدین حقانی بعد از پیروزی طالبان در کابل باری به قندهار سفر کرد و در آن سفر اعتراف کرد که تنها 1050 نفر از اعضای گروه او، یعنی شبکه حقانی طالبان در یک و نیم دهه گذشته حملات انتحاری انجام داده‌اند.
طالبان به کشتارهای گسترده غیرنظامیان در شهرها و روستاهای افغانستان، در طول حیات این گروه متهم هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала