آنتونوف: روسیه مسئول بحران جهانی غذا نیست

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Посол РФ в США Анатолий Антонов
Посол РФ в США  Анатолий Антонов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا تلاش‌های غرب برای مقصر دانستن روسیه در بحران جهانی غذا را "بیهوده" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا تلاش های واشنگتن برای انداختن مسئولیت بحران جهانی غذا به روسیه را بیهوده خواند و گفت: تلاش برای انداختن تمام مسئولیت‌ها به گردن روسیه پوچ و "بی‌مفهوم" است.
سفیر روسیه در آمریکا گفت: مثل همیشه دروغ های زیادی گفته می‌شود. اظهارات غیرحرفه‌ای ، بدون تحلیل و درک درست از وضعیت، یا بهتر است بگوییم فقدان تمایل برای درک ماهیت مشکل."
او درباره اظهارات اخیر سامانتا پاور، رئیس آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده گفت: کمبود محصولات کشاورزی ناشی از پیامدهای همه گیری کرونا، اختلال در زنجیره تامین، تورم، شتاب شهرنشینی، انباشت خاک، تغییرات آب و هوایی و عوامل دیگر است.
آنتونوف گفت: محل جداگانه‌ای در این ردیف "مجموعه" تحریم های غیرقانونی ضد روسیه است. این محدودیت ها عمدا برای سردرگمی و ارعاب شرکت‌های خارجی و پیچیده‌تر کردن همکاری آنها با شرکت های روسی تا حد امکان طراحی شده است."
وی تاکید کرد: با وجود این، روسیه به تلاش‌ برای تقویت امنیت غذایی ادامه داده است. از سال 2003، روسیه به صندوق برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد کمک می کند. روسیه به عنوان یک تامین کننده مطمئن و مسئول محصولات به بازار کشاورزی جهان عمل می‌کند. روسیه به طور فعال با همکاران خارجی کار می‌کند.
وی در این راستا به سفر اخیر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به آفریقا، مصر، جمهوری کنگو، اوگاندا و اتیوپی اشاره کرد و گفت، در طول سفر لاوروف، شرکای روسیه ماهیت غنی، دوجانبه، سودمند و مثمر ثمر این دیدارها را تایید کردند. به نظر می رسد واشنگتن نتوانست با غیبت خود در میان شرکت کنندگان ابتکار چهارجانبه در مورد حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در 22 جولای کنار بیاید. قابل توجه است که مقامات آمریکایی معمولا ترجیح می‌دهند در مورد آن صحبت نکنند.
آنتونوف با اشاره به امضای یادداشتی بین روسیه و سازمان ملل متحد برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه گفت: به سهم خود، ما فقط می توانیم از از سرگیری صادرات محموله‌های کشاورزی در سراسر دریای سیاه استقبال کنیم. امیدواریم که طرف اوکراینی و متولیان آن در غرب سعی نکنند این روند را تضعیف کنند و وقتی نوبت به اولویت دادن به منابع برای کشورهای در حال توسعه گرسنه می‌رسد، از تظاهر به "قدیس" بودن دست بردارند. تا آنجا که می‌دانیم، دو کشتی از سه کشتی باری خشک که اخیرا بندرهای اوکراین را ترک کردند، به سمت اروپا می‌روند."
گفتنی است در تاریخ 22 جولای استانبول با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه اسنادی مبنی بر رفع محدودیت های صادرات غلات روسیه و کمک روسیه به صادرات غلات اوکراینی امضا شد.
این توافق که توسط روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل منعقد شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала