- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

عفو بین‌الملل اوکراین را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد

© Photo / Andrew MarienkoУкраинский военнослужащий
Украинский военнослужащий - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، نیروهای اوکراینی با قرار دادن سلاح در مکاتب و شفاخانه‌های شهرها و به خطر انداختن غیرنظامیان، هنجارهای حقوقی بین‌المللی و قوانین نظامی را نقض می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنان اگنس کالامار، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در این گزارش نقل شده است: "ما مواردی را مستند کرده‌ایم که نیروهای اوکراینی هنگام عملیات در مناطق پرجمعیت، غیرنظامیان را در معرض خطر قرار داده و قوانین نظامی را نقض کرده‌اند... قرار گرفتن در حالت تدافعی، ارتش اوکراین را از رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی معاف نمی‌کند."
براساس این گزارش، نیروهای اوکراینی "با استفاده از سیستم های تسلیحاتی در مناطق پرجمعیت، از جمله مکاتب و شفاخانه‌ها، به غیرنظامیان آسیب وارد می‌کنند". این گزارش خاطرنشان می‌کند که این امر نه تنها قوانین نظامی، بلکه قوانین حقوق بین‌الملل بشردوستانه را نیز نقض می‌کند.
عفو بین‌الملل یک سازمان غیردولتی است. ماموریت این سازمان این است که "برای جلوگیری و رفع نقض شدید حقوق بشر، تحقیقات و اقدامات را انجام دهد".
این سازمان از تعدادی از دولت‌ها و ساختارهای بین‌المللی کمک مالی دریافت می‌کند. از جمله وزارت خارجه امریکا، مقامات بریتانیا، کمیسیون اروپا. براساس گزارش‌ رسانه‌ها، جورج سوروس میلیاردر امریکایی نیز از طریق بنیاد جامعه باز خود، بودجه قابل توجهی را به عفو بین‌الملل اختصاص می‌دهد.
اوکراین قبل از هرشلیک هیمارس با آمریکا مشورت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین قبل از هرشلیک هیمارس با آمریکا مشورت می‌کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала