- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

زیلنسکی میخواهد با شی جین پینگ در مورد وضع اوکراین صحبت کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Украины Владимир Зеленский на саммите программы Европейского союза "Восточное партнерство" в Брюсселе
Президент Украины Владимир Зеленский на саммите программы Европейского союза Восточное партнерство в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
زیلنسکی ابراز تمایل کرد که شخصاً در مورد وضعیت اوکراین با شی جین پینگ گفتگو نماید.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین ابراز تمایل کرد که شخصاً در مورد مناقشه در اوکراین با شی جین پینگ گفتگو کند.
رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه با روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست تمایل خود را برای گفت‌وگوی شخصی با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به منظور گفتگو درباره وضعیت کنونی اوکراین ابراز کرد. به نظر او، پیکن می تواند بر مسکو تأثیر بگذارد و آن را مجبور به توقف عملیات نظامی ویژه کند.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
زیلنسکی: ادامه درگیری به نفع اوکراین نیست
زیلنسکی گفت: "من می خواهم مستقیم صحبت کنم. من یک سال پیش با رئیس جمهور شی جین پینگ گفتگو داشتم. اما ما هیچ مذاکره ای با چین نداشته ایم، حالا فکر می کنم مفید باشد".
زیلنسکی چین را کشوری قدرتمند خواند که اقتصاد قوی دارد و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است. او معتقد است که پیکن می تواند فشار سیاسی و اقتصادی جدی بر روسیه وارد کند تا در نهایت از نظر اقتصادی احساس انزوا کند.
رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که از دست دادن بازار چین ضربه بزرگی برای مسکو خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала