برشنا: بیش از 150 میلیون دالر قرض برق به کشورهای آسیای میانه پرداخت شده‌است

© Photo / شرکت برشنا / شرکت برشنانشان شرکت برشنا
نشان شرکت برشنا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2022
عضو شوید
مسوولان شرکت برشنا می‌گویند که بیش از 150 میلیون دالر بدهی‌ این شرکت به کشورهای آسیای میانه پرداخت شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این مسوولان که نشست گزارش دهی سالانه این نهاد سخن می‌زدند، می‌گویند که در تلاش اند تا بدهی‌های باقی مانده شرکت برشنا را از درآمدهای داخلی پرداخت کنند.
اسدالله انعام، رئیس مالی و اداری شرکت برشنا، گفت: "در حدود 151 اعشاریه 54 میلیون دالر قرض را به شرکت‌های داخلی و خارجی که به ما برق را می‌فروشند، پرداختیم و در حدود دو میلیارد افغانی قرض حکومت پیشین را شرکت برشنا از بودجه داخلی پرداخته است".
وی می‌افزاید که پروژه‌های که در حکومت پیشین از سوی نهادهای بیرونی پشتیبانی مالی می‌شدند اکنون از سوی شرکت‌های خصوصی و نهاد های دولتی حمایت می‌شوند.
آقای انعام گفت: "تقریباً 24 پروژه به ارزش 261 میلیون افغانی از بودجه داخلی تمویل شده اند و تقریباً 19 پروژه به ارزش 799 میلیون افغانی زیر کار است که کارهایش عملاً جریان دارد. یکی آن توسعه سب استیشن نورالجهاد است به ارزش 366 میلیون افغانی".
مسوولان در این شرکت می‌افزایند که کار پروژه‌های نیمه‌کاره حکومت پیشین با اشتراک شرکت‌های خصوصی نیز جریان دارد.
تکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
طالبان بدهی برق ازبکستان را پرداخت کرد
عبدالرحمن رحمانی، رئیس تجارتی شرکت برشنا نیز که در این نشست حضور داشت، می‌گوید که برنامه تازه کمپیوتری را از بهر فراهم‌سازی تسهیلات و شفافیت در بخش بل برق و درآمد این شرکت در بیست و هشت ولایت کشور به راه انداخته است.
عبدالرحمن رحمانی گفت: "521 نفر که متهم به اختلاس یا فساد بودند، به ارگان‌های قضایی معرفی شده اند. شبکه توسعه یافته و 43034 میتر جدید نصب شده است. 18410 میتر که مشکل داشتند را ترمیم کرده ایم. در 3207 ساحه صندوق های برای میتر نصب شده اند".
به گفته مسوولان شرکت برشنا، امسال هفده میلیون افغانی به تمویل پروژه‌های نیمه کاره اختصاص داده شده که در این میان پروژه بند چک و پروژه کنر نیز شامل استند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала