استقرار تجهیزات نظامی چین به نزدیک‌ترین منطقه به تایوان + ویدئو

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Китайские военнослужащие
Китайские военнослужащие - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2022
عضو شوید
ارتش چین در حال انتقال سریع ادوات و نیروهای نظامی به ولایت فوجیان است که نزدیکترین منطقه به تایوان محسوب می شود.
به گزارش اسپوتنیک، کاربران شبکه اجتماعی چین روز سه‌شنبه عکس‌ها و فیلم‌هایی از حرکت تجهیزات نظامی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های استان فوجیان شرقی در بحبوحه سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان منتشر کردند.
این در حالی است که نمی توان دقیقاً تعیین کرد که توسط چه کسی، کجا و چه زمانی عکس ها و فیلم ها گرفته شده است.
تصاویری که توسط کاربران Weibo گرفته شده نشان می دهد که تانک‌ها در جاده‌ها در مناطق شرقی و شمالی ولایت فوجیان در حال حرکت هستند.
این تجهیزات در فاصله 100 کیلومتری جزیره تایوان قرار دارد.
در عین حال، برخی از کاربران از همشهریان خود می‌خواهند که فیلم حرکت تجهیزات نظامی را حتی اگر از فاصله بسیار نزدیک در خیابان دیدند، منتشر نکنند، زیرا این کار به منزله اطلاع رسانی به دشمن است.
به نظر می‌رسد قبل از سفر تایید نشده پلوسی، ارتش آمریکا و چین فعالیت نظامی خود را در نزدیکی تایوان افزایش داده‌اند.
به گزارش رویترز و به نقل از منابع آگاه، انتظار می‌رود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اواخر وقت سه‌شنبه، دوم آگست وارد تایپه شود. در پی این احتمال، چند فروند هواپیمای جنگی چینی نزدیک خط میانی تقسیم‌کننده تنگه تایوان به پرواز درآمدند.
بر اساس بیانیه رسمی مجلس نمایندگان آمریکا، وی قرار است به همراه یک هیئت 5 نفره کنگره از سنگاپور، مالزی، کوریای جنوبی و جاپان دیدن کند.
در همین حال شایعاتی مبنی بر احتمال سفر وی به تایوان نیز مطرح شده که همین موضوع باعث افزایش تنش با چین شده است. چین، تایوان خودمختار را بخشی از قلمرو این کشور می‌داند.
پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست "چین واحد" ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دالری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала