- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

چهارMLRS HIMARS جدید امریکایی به اوکراین تحویل گردید

CC0 / / US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS)
US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین از ورود چهار دستگاه راکت انداز دور منزل MLRS HIMARS آمریکایی دیگر به اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دستگاه راکت انداز دور منزل و توپخانه بسیار متحرک امریکایی برای اهداف عملیاتی - تاکتیکی HIMARS به اوکراین تحویل داد.
وزیر دفاع اوکراین در توییتر خود نوشته است: "چهار HIMARS دیگر وارد اوکراین شده‌اند... صدای انداخت HIMARSبه اصلی‌ترین ضربه تابستان امسال در خط مقدم تبدیل شده است".
US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2022
اوکراین با راکت های HIMARS امریکایی مجهز می گردد
رزنیکوف همچنین از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده برای "تقویت" نیروهای اوکراینی تشکری کرد.
قابل ذکر است که در ماه جون، ایالات متحده یک بسته کمک نظامی جدید 820 میلیون دالری را برای اوکراین تخصیص داد که شامل مهمات اضافی برای HIMARS MLRS امریکایی، دو دستگاه دافع هوایی ناسامس ناروی، تا 150000 گلوله توپ 150 میلی متری و چهار رادار ضد باتری است. به گفته پنتاگن، تحویلات آتی باید شامل 580 مهمات پرتاب فونیکس گوست، چهار سیستم راکت پرتاب چندگانه HIMARS، 36000 مرمی توپ، چهار موتر قوماندانی و کنترل، سلاح‌های ضد تانک، قطعات یدکی و سایر تجهیزات باشد.
انتقال سیستم HIMARSامریکا از اردون به سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2017
انتقال سیستم HIMARS امریکا از اردون به سوریه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگوی تلیفونی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، گفت که ارسال تسلیحات از سوی غرب به اوکراین تنها درگیری را طولانی می کند و عذاب رژیم کیف را طولانی می کند و قربانیان را چند برابر می کند.
فدراسیون روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورها از جمله امریکا ارسال کرده بود. لاوروف خاطرنشان کرد، هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала