ترس غرب از بحران ناشی از تحریم نفت روسیه

© AP Photo / Matthew Brownترس غرب از بحران ناشی از تحریم نفت روسیه
ترس غرب از بحران ناشی از تحریم نفت روسیه   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2022
عضو شوید
فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: بحران انرژی در اروپا غرب را وادار به عقب نشینی در برابر روسیه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه (1 آگست) در مقاله‌ای نوشت: غرب تلاش‌ها برای محدود کردن تجارت نفت روسیه را با افزایش تورم و تهدیدهای ناشی از کمبود منابع انرژی کاهش داده است.
این تصمیم عقب‌نشینی غرب در سختگیری بر روسیه در شرایط فشارهای ناشی از بحران انرژی را نشان می‌دهد.
به گزارش این روزنامه، دولت های اروپایی تلاش ها برای محدود کردن تجارت نفت روسیه را با به تاخیر انداختن طرحی که مسکو را از بازار مهم بیمه دریایی "لویدز" لندن محروم می کند، کاهش داده اند.
براساس این گزارش، دولت های اروپایی همچنین همزمان با نگرانی ها از افزایش بهای نفت خام و کمبودها در عرضه انرژی در جهان، مجوز انتقال برخی محموله های بین المللی را صادر کرده اند.
اتحادیه اروپا دو ماه پیش در اوایل جون ممنوعیت جهانی ارائه بیمه دریایی برای کشتی های حامل نفت روسیه را اعلام کرد و انتظار داشت دولت انگلیس نیز در اقدامی هماهنگ به آن کمک کند.
با این حال، انگلیس هنوز محدودیت های مشابهی را اعمال نکرده است. مشارکت انگلیس برای اثربخشی چنین ممنوعیتی بسیار مهم است زیرا لندن در مرکز صنعت بیمه دریایی قرار دارد.
به گفته این روزنامه، محدودیت های تمام عیار باعث نگرانی در ایالات متحده آمریکا که مطمئن است این امر منجر به جهش شدید قیمت ها و کمبود عرضه خواهد شد، شده است.
بروکسل در پایان ماه جولای، تغییراتی در محدودیت‌های شرکت‌های دولتی روسیه ایجاد و نسبت به امنیت انرژی جهانی ابراز نگرانی کرد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала