صالح: طالبان به جامعه جهانی می گویند، کشتار ما را نادیده بگیرید و به ما کمک کنید

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2022
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان گفته است، که طالبان به جامعه جهانی می گویند، کشتار ما را نادیده بگیرید و به ما کمک کنید.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح در واکنش به سفر هیات گروه طالبان به تاشکند و در خواست گروه طالبان از جامعه جهانی به خاطر کمک به حکومت این گروه در برگه رخنامه اش نوشته است: ادبیات تگدی : سردسته های طالب هر از گاهی از جامعه جهانی میخواهند که دور از مصلحت ها و ملاحظات سیاسی کمک های اقتصادی خویش را در بخش های گوناگون مانند: تحصیلات عالی دریغ ندارند.
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2022
صالح: کابل اشغال شده اما شما در فکر واخان هستید
او افزوده است، که اصطلاح " دور از ملاحظات سیاسی " حرف مبهمی است، که نیاز به روشنی دارد و آن اینکه طالب هر قدر کشتار و وحشتی که بر این ملت وخاک روا داشته ومیدارد شما آنرا نادیده بگیرید. دنبال این نگردید که ما چه ستم و تبعیض بر ملت افغانستان روا میداریم تنها کمک کنید.
در ادامه او نوشته است: هیات هفده نفره طالب برای هشت روز در کشور همسایه انتظار کشید و در آخر با رییس اداره امور آن کشور دیدار داشت. این اولین بار در تاریخ کشور است که یک هیات به کشور همسایه میرود و هشت روز منتظر یک دیدار می ماند. این است ذلت و سرخمی که اینها برای افغانستان به ارمغان آورده اند.
در همین حال، کارشناسان هم پیش از این گفته بودند، که چیرگی یک گروه تروریستی بر افغانستان باعث شده که دیگر گروه های تروریستی جرات پیدا کنند تا در برابر دولت های دیگر شورش را آغاز کنند.
این کارشناسان می گویند، که چیرگی طالبان بر افغانستان زمینه را برای سرباز گیری دیگر گروه های تروریستی فراهم کرده است و کشورهای همسایه افغانستان اگرچه تاکنون با طالبان پیوندهای نزدیکی را ایجاد کرده و برخی از این کشورها حتی سفارت های افغانستان را در اختیار این گروه قرار داده است، اما در آینده ای نزدیک زیان های پشتیبانی از یک گروه تروریستی را خواهند دید.
این کارشناسان خاطر نشان کرده اند، که با چیرگی گروه طالبان همچنان اقتصاد افغانستان رو به فروپاشی است و بیش از 90 درصد از مردم افغانستان هم اکنون زیر خط فقر زندگی می کنند و طالبان به جای حل مسایل اقتصاد و ایجاد کار برای شهروندان این کشور دست به لشکرکشی، کشتار، شکنجه و کوچ اجباری باشندگان ولایت های بغلان، پنجشیر و ولسوالی بلخاب زده است و با این وجود با بسیار بی شرمی از جامعه جهانی خواهان کمک هستند.
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش یک هیات گروه طالبان در تاشکند برای نشستی درباره افغانستان شرکت کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала