اعلام وضعیت اضطراری "فاجعه" در نیویورک درپی شیوع آبله میمون

© AFP 2023 / KAREN DUCEYآبله میمون
آبله میمون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
در پی افزایش موارد ابتلا به بیماری آبله میمون در آمریکا، فرماندار ایالت نیویورک وضعیت فاجعه اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "کیتی هوچول" فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز شنبه در پی شیوع گسترده بیماری آبله میمون، "وضعیت فاجعه" اعلام کرد.
هاچل ضمن اعلام این خبر گفت:‌ "دستورات اجرایی در این زمینه ما را قادر می‌سازد پاسخ سریع‌تری داشته و کادر حرفه‌ای بهداشت بتوانند گام‌های بیشتری در کمک به واکسینه کردن نیویورکی‌ها بردارند".
به گفته این مقام آمریکایی، از هر چهار مورد ابتلا به بیماری جدید آبله میمون، یک مورد آن در ایالت نیویورک رخ داده است.
فرماندار نیویورک با بیان اینکه تامین واکسن مورد نیاز، تسهیل روند انجام آزمایش‌های تشخیصی و اطلاع رسانی درباره چگونگی انتقال ویروس در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: این فرمان (وضعیت اضطراری)، امکان تسریع فرآیندهای اجرایی را فراهم می‌کند و به متخصصان درمانی اجازه برداشتن گام‌های فراتر در راستای واکسینه کردن تعداد بیشتری نیویورکی را می‌دهد.
به گزارش این رسانه آمریکایی،‌ هوچول تاکید کرد: یک نکته بسیار مهم، شناسایی دلیل شیوع نامتناسب این ویروس در گروه‌های پرخطر خواهد بود.
اشوین واسان، کمیسر بهداشت عمومی شهر نیویورک هفته گذشته با اشاره به اینکه آبله میمون مدت‌ها تنها در آفریقای مرکزی و غربی شیوع داشته، عنوان کرده بود که اکنون شیوع آن در اروپا و آمریکا بیشتر در میان مردانی بوده است که رفتارهای همجنس گرایانه دارند.
مقامات بهداشتی و شهرداری نیویورک نیز هفته گذشته اعلام کردند که برخی از بیماران مبتلا به آبله میمون به خاطر نام این بیماری از درمان و مراجعه به مراکز درمانی خودداری می کنند و از سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستند تا نام ویروس آبله میمون را تغییر دهد.
داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا(CDC) نشان می دهد که ایالات متحده بیش از 3846 مورد تایید شده آبله میمون را گزارش کرده و به کشوری تبدیل شده است که از زمان شروع وضعیت اضطراری بهداشت جهانی به یکی از مراکز شیوع عفونت‌ها تبدیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала