کوریای شمالی: برای درگیری نظامی با آمریکا کاملا آماده هستیم

© AP Photo / KRTСеверокорейский лидер Ким Чен Ын на восьмом заседании Политбюро центрального комитета Трудовой партии КНДР (ТПК) в Пхеньяне
Северокорейский лидер Ким Чен Ын на восьмом заседании Политбюро центрального комитета Трудовой партии КНДР (ТПК) в Пхеньяне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در سخنرانی خود به مناسبت روز پیروزی گفت که کشورش برای درگیری نظامی با ایالات متحده کاملا آماده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، علی‌رغم درخواست‌های سئول از پیونگ ‌یانگ برای ادامه ‌دادن مذاکرات صلح و کاهش تنش‌های نظامی در شبه ‌جزیره کوریا، دولت کوریای شمالی اما همسایه جنوبی خود را تهدید کرد.
رسانه دولتی کوریای شمالی بامداد پنجشنبه به نقل از کیم جونگ اون، رهبر این کشور گزارش داد که اگر کوریای جنوبی اقدامات نظامی خطرناکی انجام دهد، دولت و ارتش آن را به کلی نابود می‌کند.
خبرگزاری یونهاپ نوشت: "رهبر کوریای شمالی در سخنرانی خود به مناسبت روز پیروزی گفت که کشورش برای درگیری نظامی با ایالات متحده کاملا آماده است".
کیم در سخنرانی خود گفت: "اگر دولت کویای جنوبی و گانگسترهای نظامی به فکر حمله نظامی به ما هستند و معتقدند که می‌توانند بخشی از قدرت نظامی ما را پیشگیرانه بر اساس ابزارها یا روش‌های نظامی خاص خنثی یا نابود کنند، در اشتباه هستند".
رهبر کویای شمالی پیشتر نیز با تاکید بر لزوم تقویت توانمندی‌های نظامی کشورش، خواستار افزایش ضریب بازدارندگی جنگی پیونگ‌یانگ در برابر دولت‌های متخاصم شده بود.
در همین حال وزارت خارجه پیونگ ‌یانگ نیز ضمن متهم کردن آمریکا به تلاش برای تشکیل ناتوی آسیایی، بر لزوم تلاش برای افزایش توان تقابل در برابر واشنگتن تأکید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала