استانکزی: منافع سیاسی و اقتصادی کشورها را مجبور به برسمیت شناختن امارت می کند

© Photo / Twitter account of Inamullah Samanganiعباس استانکزی
عباس استانکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
عضو شوید
معین سیاسی وزارت خارجه گفته است که منافع سیاسی و اقتصادی کشورهای منطقه و جهان در افغانستان، آنها را وا خواهد داشت تا امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند.
به گزارش اسپوتنیک، شیر محمد عباس استانکزی در گفتگو با آریانا نیوز گفت که هر کشور در افغانستان منافع خودرا دارد. او گفت: “خصوصا کشورهای غربی به شمول امریکا نمی‌خواهند افغانستان را در انزوا بگذارند و در افغانستان هیچ نوع حضور نداشته باشند.”
به گفته آقای استانکزی، موجودیت افغانستان، وضعیت اقتصادی، منابع طبیعی و همچنان موقعیت جغرافیایی و استراتیژیکی این کشور ایجاب می‌کند تا امریکا و کشورهای غربی در افغانستان حضور داشته باشند.
معین وزارت خارجه اما تاکید کرد که امارت اسلامی اجازه نمی دهد تا کشورها برای تحقق اهداف و منافع شان جغرافیای افغانستان را به میدان رقابت های خود مبدل نمایند.
او گفت: “هیچ کشور نمی‌تواند از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند، البته ما با همه جهان دوستی می‌خواهیم باالخصوص با همسایه های خود و نمی‌‎خواهیم درد سر برای آنها باشیم و همچنان نمی‌خواهیم آنها هم یک درد سر برای ما باشند و در امور داخلی ما مداخله کنند.”
ستانکزی همچنان در پیوند به بازگشایی مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم گفت که صحبت ها در سطح رهبری حکومت جریان دارد و به زودی درب مکاتب باز خواهد شد.
او گفت: “این حق مسلم دختر و بچه (پسر) است که تعلیم حاصل کنند تا هر اندازه که آنها خواسته باشند.”
آقای استانکزی همچنان نشست اخیر بین المللی در تاشکند را که با محوریت افغانستان برگزار شده بود مهم دانست و تاکید کرد که همچو نشست ها بر گسترش تعاملات و روابط دیپلوماتیک امارت اسلامی با منطقه و جهان موثر خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала