کابلوف: طالبان قصداً داعشی‌ها را از زندان آزاد نکردند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Спецпредставитель президента РФ по Афганистану, директор второго департамента Азии МИД РФ Замир Кабулов
Спецпредставитель президента РФ по Афганистану, директор второго департамента Азии МИД РФ Замир Кабулов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2022
عضو شوید
ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که طالبان قصداً زندانی‌های اعضای داعش را از زندان‌های افغانستان آزاد نکردند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش‌ها، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان که در راس یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در نشست بین‌المللی "امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان" به تاشکند، پایتخت ازبیکستان سفر کرده بود، گفته که "یک هزار و 800 تن از نیروهای داعشی از زندان‌های بگرام و پلچرخی این کشور آزاد شدند".
آیا این موضوع در کنفرانس تاشکند مطرح شد و آیا آنها واقعاً این واقعیت ادغان کردند، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان به اسپوتنیک گفت: "مطرح نشد. من خودم بعدا این خبر را زمانی‌که در مسکو بودم، روی نوار خبری دیدم. من شک دارم که طالبان عمداً داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) را آزاد کنند. این رویداد شبیه به هر روند انقلابی است که هنگامی که یک نیروی قدرت را به دست می‌گیرد، به طور سنتی درهای زندان ها را باز می کنند که زندانیان خود را آزاد می‌کنند، اما در این آژیوتاژ، نه تنها اعضای داعش، بلکه بسیاری از جنایتکاران فرار کردند.
وی افزود: من در اینجا هیچ اقدام عمدی را نمی بینم، زیرا طالبان پس از مدتی این داعش ها را گرفتند و کشتند، اما به نظر می‌رسد که نه همه آنها را از بین برده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала