واکنش کابلوف به پیشنهاد سپردن ذخایر مسدود‌شده افغانستان به یک "صندوق امانی" از سوی امریکا

© Sputnik / Александр Натрускин /  مراجعه به بانک تصاویر Замир Кабулов
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2022
عضو شوید
ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان به پیشنهاد سپردن ذخایر مسدود‌شده افغانستان به یک "صندوق امانی" از سوی امریکا واکنش نشان داد.
تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در کنفرانس تاشکند گفت که وانشگتن می‌تواند حساب های ذخیره دولت سابق افغانستان را آزاد کند. اما ایالات متحده آماده است تا دارایی های افغانستان را تنها به یک صندوق امانی که توسط شخص ثالث اداره می‌شود، منتقل کند و به شرط آن که بانک مرکزی افغانستان از کنترول طالبان خارج شود و رهبری آن با بانکی که توسط واشنگتن کنترول می‌شود جایگزین شود. طالبان با هیچ یک از این موارد موافق نیستند.
آیا می توان دارایی ها را در چنین شرایطی آزاد کرد؟ راه بیرون رفت چیست؟ آیا طالبان با شرایطی که برای حل این موضوع ارائه می‌شود موافقت خواهد کرد؟ و چگونه مسکو می‌تواند در اینجا کمک کند؟
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور پوتین برای افغانستان به اسپوتنیک افغانستان گفت: اول از همه ما از خواسته‌های طالبان حمایت کامل می‌کنیم. ین را در سالن کنفرانس مطبوعاتی و هئیت امریکایی بیان کردم. این یک پیشنهاد کاملاً گستاخانه است، به این معنی که واشنگتن رئیس‌ بانک مرکزی افغانستان را منصوب خواهد کرد و در نتیجه جریان های مالی، اقدامات مقامات را دستکاری خواهد کرد. آنها این کار را به مدت 20 سال انجام دادند، زمانی‌که مقامات دست‌نشانده در افغانستان را در دست داشتند. تکرار این... بنابراین طالبان البته به عنوان یک قدرت مستقل و نمایندگان یک کشور مستقل این را قبول ندارند، اما آیا امریکایی ها این کار را فقط با طالبان و با افغان ها انجام دادند؟
وی افزود: چهل سال می‌شود که میلیاردها پول ایران به سرقت رفته است. از روسیه 300 میلیارد دالر و از سوریه که هر روز با پمپاز و فروش غیرمجاز نفت مورد قرار قرار می‌گیرد. دیگر کدام کشورهای شما به یاد بیاورید. همه این تجربه را دارند. ما نمی‌توانیم مستقیما آن را مجبور کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала