پاکستان: با چین درباره افغانستان موقف مشترک داریم

© Sputnikنماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در دیدار همتای چینی خود گفت: اسلام آباد و پکن برای ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان موقف مشترک دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد صدیق، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست تاشکند خبر داد.
صدیق امروز چهارشنبه 5 اسد درباره این دیدار در توئیتی نوشت: با همتای چینی خود در حاشیه نشست دیدار و گفتگو کردیم. پاکستان و چین مواضع مشترک در خصوص ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان دارند.
ولسوالی واخان بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
طالبان محلی در بدخشان: بنای مرزی پاکستان را در واخان از بین بردند
این در حالی است که نماینده ویژه چین در امور افغانستان در نشست تاشکند گفته بود: شرایط کنونی افغانستان زمینه‌های تشدید فعالیت ساختارهای تروریستی بین المللی از جمله "القاعده" و جذب مردم عادی به صفوف آنها را فراهم می‌کند.
وی افزود: "پکن" افغانستان را به عنوان یک پل متصل کننده آسیای مرکزی و جنوبی تلقی می‌کند.
به گفته وی، در حال حاضر وضعیت در افغانستان همچنان مهم است، زیرا افزایش تهدیدات و ستیزه جویی‌ها در این کشور می‌توانند نه تنها بر تامین امنیت منطقه‌ای، بلکه جهانی نیز تاثیر منفی بگذارند.
نماینده ویژه چین در امور افغانستان ادامه داد: هم اکنون 23 میلیون نفر با غذا تامین نشده است. اکثریت مردم زیر خط فقر هستند. این شرایطی را برای تشدید فعالیت ساختارهای تروریستی بین المللی از جمله "القاعده" در افغانستان و جذب مردم عادی به صفوف آنها ایجاد می‌کند.
در نشست بین المللی تاشکند که توسط وزارت امور خارجه ازبکستان با همکاری موسسه مطالعات راهبردی و بین مناطقی سازماندهی شد، نمایندگان ویژه در امور افغانستان از بیش از 20 کشور آسیای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکا، خاورمیانه، منطقه آسیا و اقیانوسیه، کارشناسان سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، فائو، اکو، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری شانگهای شرکت کردند.
در همین حال، کارشناسان هم پیش از این گفته بودند، که چیرگی یک گروه تروریستی بر افغانستان باعث شده که دیگر گروه های تروریستی جرات پیدا کنند تا در برابر دولت های دیگر شورش را آغاز کنند.
این کارشناسان می گویند، که چیرگی طالبان بر افغانستان زمینه را برای سرباز گیری دیگر گروه های تروریستی فراهم کرده است و کشورهای همسایه افغانستان اگرچه تاکنون با طالبان پیوندهای نزدیکی را ایجاد کرده و برخی از این کشورها حتی سفارت های افغانستان را در اختیار این گروه قرار داده است، اما در آینده ای نزدیک زیان های پشتیبانی از یک گروه تروریستی را خواهند دید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала