توقف پخش شبکه تلویزیونی راه فردا وابسته به محمد محقق از سوی گروه طالبان

© Sputnik / Zakarya Safariمحمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
مسئولان شبکه تلویزیونی راه فردا وابسته به رهبر حزب وحدت مردم افغانستان اعلام کردند، که طالبان پخش تلویزیونی این شبکه در افغانستان را قطع کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، صابر عرفانی، مدیر تلویزیون راه فردا، به مرکز خبرنگاران افغانستان گفت، که طالبان فرستنده این شبکه را که برنامه‌ها را از طریق آنتن‌های عادی پخش می‌کرد، یک ماه است که غیرفعال کرده‌اند.
لت و کوب خبرنگار تلویزیون راه فردا برای بار دوم از سوی جنگجویان طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
لت و کوب خبرنگار تلویزیون راه فردا برای بار دوم از سوی جنگجویان طالبان
به گفته عرفانی طالبان گفته‌اند، که تلویزیون راه فردا دو میلیون افغانی به رژیم طالبان بدهکار است و مالیات فرکانس را نپرداخته است. تلویزیون راه فردا هم می‌گوید، که مسئولان شهرداری طالبان ورودی اصلی ساختمان این رسانه را مهروموم کرده‌اند و کارمندان رادیو تلویزیون راه فردا از درهای فرعی به این ساختمان وارد می‌شوند.مسئولان این رسانه می‌گویند، که طالبان گفته‌اند راه فردا باید ماهانه ۲۰ هزار افغانی بابت خدمات نظافتی به شهرداری این گروه پرداخت کند که این مقدار پنج برابر میزانی است که این رسانه قبلا پرداخت می‌کرد.
تلویزیون راه فردا در حال حاضر در افغانستان و کشورهای دیگر از طریق ماهواره در دسترس است. این تلویزیون را محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در سال ۱۳۸۶ ایجاد کرد. محقق از مخالفان و منتقدان سرسخت طالبان است. او ماه پیش طالبان را به قتل و بازداشت غیرنظامیان در بلخاب متهم کرد.بیشتر بخوانید
نهادهای مدافع آزادی رسانه‌ها می‌گویند، که طالبان به بهانه‌های گوناگون به رسانه‌ها فشار وارد می‌کنند. طالبان پیش از این پخش رسانه‌های بی‌بی‌سی و صدای آشنا را که برنامه‌های خبری خود را از طریق رسانه‌های داخل افغانستان، پخش می‌کردند، قطع کرده بودند.در ۱۱ ماه گذشته، طالبان محدودیت‌های شدیدی را برای خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها به ویژه زنان، وضع کرده‌اند. منع حق دسترسی به اطلاعات، حذف چهره زنان از رسانه‌ها و بازداشت گسترده خبرنگاران محدودیت‌هایی‌اند که طالبان در این ماه‌ها برای رسانه‌ها و خبرنگاران ایجاد کرده‌اند.با تسلط طالبان بر افغانستان، صدها خبرنگار و کارمند رسانه افغانستان را ترک کردند و ۷۰ درصد رسانه‌ها تعطیل شدند. در این مدت، نزدیک به ۱۰۰ خبرنگار و کارمند رسانه هم بازداشت و شکنجه شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала