ترامپ: آمریکا در دوران بایدن به زانو درآمده است

© AP Photo / Ross D. Franklinترامپ: آمریکا در دوران بایدن به زانو درآمده است
ترامپ: آمریکا در دوران بایدن به زانو درآمده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا در بیاناتی در واشنگتن گفت: در دوران ریاست جمهوری من چین، ایران، روسیه و کوریای شمالی تحت کنترل بودند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه 26 جولای) در اظهاراتی با فخر فروشی به عملکرد خود در کاخ سفید، سیاست خارجی دولت فعلی آمریکا را مورد انتقاد قرار داده گفت، آمریکا اکنون به زانو درآمده و به کشور گدا تبدیل شده است
ترامپ گفت: "کشور ما در صحنه جهانی اکنون به مایه تمسخر مبدل شده است."
او معتقد است که در زمان جو بایدن، رئیس جمهور کنونی، ایالات متحده خروج نیروها از افغانستان را به روش اشتباه انجام داده است.
ترامپ افزود: "مردم آمریکا در حال حاضر مردمی گدا و به زانو درآمده‌اند. بایدن در افغانستان تسلیم شد و به روسیه هم اجازه عملیات در اوکراین را داد.
او معتقد است که پس از خروجش از کاخ سفید، "آمریکا تحقیر در صحنه جهانی را یکی پس از دیگری تجربه می کند".
او گفت: "اگر من در قدرت بودم هرگز این اتفاقات رُخ نمی‌‎داد."
رئیس جمهور سابق تاکید کرد که اگر کاری انجام نشود، افرادی که اکنون در قدرت هستند، ایالات متحده را به "چیزی شبیه ونزوئلا، اتحاد جماهیر شوروی، یک کپی بزرگتر از کوبا" تبدیل خواهند کرد.
او هشدار داد: " مشکل بعدی چین و تایوان است."
ترامپ به دولت آمریکا توصیه کرد که تعرفه‌های چین را لغو نکند. وی همچنین "افزایش سریع تولید نفت و گاز در ایالات متحده را به حداکثر ممکن برای دستیابی به کاهش قیمت سوخت" ضروری می داند.
او مستقیماً اعلام نکرد که قرار است در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد شود، اما بار دیگر به چنین احتمالی اشاره کرد و گفت که از سیاست خارج نمی شود زیرا می خواهد به حل مشکلات ایالات متحده کمک کند.
او با بیان اینکه ایالات متحده در آستانه یک انتخابات میان‌دوره تاریخی است، گفت آمریکایی‌ها "سلطه شکست‌خورده" جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را رد خواهند کرد و در نتیجه آن، نانسی پلوسی از ریاست مجلس نمایندگان و چاک شومر از رهبری اکثریت سنا کنار گذاشته می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала