دانشمندان انگلیسی منظومه ای با دو ستاره دوتایی کشف کردند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Звездное небо, наблюдаемое в Краснодарском крае во время метеорного потока Персеиды
Звездное небо, наблюдаемое в Краснодарском крае во время метеорного потока Персеиды - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2022
نشریه ایندیپندنت می نویسد: ستاره شناسان بریتانیایی منظومه ای منحصر به فرد با دو ستاره دوتایی را کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایندیپندنت، روز دوشنبه دانشمندان انجمن سلطنتی نجوم بریتانیا یک منظومه ستاره ای بی نظیر با دو ستاره دوتایی را کشف کرده اند.
الخاندرو وینا-گومز محقق در موسسه بین المللی نیلز بور گفت: تا آنجا که ما می دانیم، این اولین ستاره کشف شده در نوع خود است.
ما در مورد بسیاری از منظومه های ستاره ای سه گانه (سیستم های سه ستاره ای) می دانیم، اما آنها جرم کمتری دارند.
آکادمی به نقل از این نشریه اعلام کرد: سامانه TIC 470710327 در نزدیکی صورت فلکی کاسیوپیا (Cassiopeia) کشف شد. از یک ستاره مرکزی و دو ستاره دوتایی، یعنی زوج تشکیل شده است. جرم یک ستاره بزرگ از جرم خورشید ما ۱۶ برابر بیشتر است، جرم کل ستارگان دوتایی ۱۲ برابر است.
به گفته دانشمندان، این اولین سیستم سه تایی است که در آن سرعت ستارگانی که به دور اصلی می چرخند بسیار زیاد است، آنها یک چرخش را در یک روز زمینی انجام می دهند.