رئیس کمیسیون اروپا: باید آماده قطع کامل گاز روسیه باشیم

© AFP 2023 / Tobias Schwarzرئیس کمیسیون اروپا: باید آماده قطع کامل گاز روسیه باشیم
رئیس کمیسیون اروپا: باید آماده قطع کامل گاز روسیه باشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2022
عضو شوید
رئیس کمیسیون اروپا با هشدارنسبت به قطع کامل گاز روسیه گفت: "چه کاهش جزيی یا عمده گاز روسیه در راه باشد و چه قطع کامل آن‌ - اروپا باید آماده باشد."
به گزارش اسپوتنیک، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه ای با آژانس DPA هشدار داده است که با کاهش عرضه گاز از روسیه، اروپا باید برای توقف کامل گاز که به نظر او "دیر یا زود" اتفاق خواهد افتاد، آماده شود.
فون در لاین گفت: "در حال حاضر، روسیه فقط به طور جزئی گاز عرضه می کند یا اصلاً سوخت آبی را به 12 کشور عضو [اتحادیه اروپا] عرضه نمی کند.
او گفت: " بنابر این، در هر صورت - چه کاهش جزيی یا عمده گاز روسیه در راه باشد و چه قطع کامل آن‌ - اروپا باید آماده باشد."
لازم به ذکر است که کشورهای اروپایی در پی اوضاع اوکراین، شش بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده اند. بسته ششم این تحریم ها شامل اعمال تدریجی تحریم واردات نفت از روسیه است. این ممنوعیت فقط بر نفتی که از طریق دریا صادر می شود تأثیر می گذارد و نفتی که از طریق خط لوله دروژبا (دوستی) ارسال می شود مشمول محدودیت نیست اما، به گفته اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، تا پایان سال، اتحادیه اروپا خرید نفت از روسیه را تا 90 درصد کاهش خواهد داد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала