اوکراین آماده حمله کیمیاوی به جمهوری خلق دانسک شده است

© AFP 2023 / Mike Nelsonسلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد
سلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه هشدار داد که مقامات کیف آمادگی حمله کیمیاوی بر اسلاویانسک را گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، دگروال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه اعلام کرد که اوکراین با استفاده از مواد کیمیاوی قوی آمادگی حمله در اسلاویانسک (DPR)را تکمیل کرده است.
میزینتسف گفت: "در روزهای آینده، کارکنان استخبارات اوکراین در حال برنامه ریزی برای منفجر کردن ظروف حاوی یک ماده کیمیاوی خطرناک - هگزان - با حجم بیش از 120 تن در کارخانه روغن و چربی هستند."
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2019
روسیه وقوع حمله کیمیاوی در ادلب را تکذیب کرد
خاطرنشان می شود که در نتیجه تخریب مخازن، یک ابر سمی تشکیل می شود که بیش از 10 کیلومتر گسترش می یابد. در عین حال، تمام مناطق مسکونی اسلویانسک و شهرک های مجاور در منطقه آسیب شیمیایی قرار خواهند گرفت. وزارت دفاع روسیه به ساکنان اسلاویانسک و شهرک های اطراف توصیه کرد که عاجل اقدامات لازمه را اتخاذ نمایند.
میزینتسف گفت: "هدف از این تحریک، طبق سناریویی که از قبل کار شده، متهم کردن نیروهای مسلح روسیه و تشکیلات جمهوری خلق دانسک را به حملات غیرمجاز به اشیاء بالقوه خطرناک و به دنبال آن پوشش گسترده در رسانه‌های اوکراینی و غربی است. .
وزارت دفاع روسیه از سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان منع سلاح‌های کیمیاوی خواست که عاجل بر کیف تأثیر بگذارند و "اقدامات مؤثری را برای جلوگیری از این تحریک‌آمیز انجام دهند".
میزینتسف پیشتر گفته بود که نیروهای اوکراینی قصد دارند انبار ماین گذاری شده زباله های رادیواکتیف و کیمیاوی در کنستانتینوکا را منفجر کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала