فارین پالیسی: سفر پوتین به خاور‌میانه "موفق‌تر" از سفر بایدن بود

© Sputnik / Sergei Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин, президент Ирана Эбрахим Раиси и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган перед началом встречи глав государств - гарантов Астанинского процесса содействия сирийскому урегулированию
Президент РФ Владимир Путин, президент Ирана Эбрахим Раиси и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган перед началом встречи глав государств - гарантов Астанинского процесса содействия сирийскому урегулированию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2022
عضو شوید
مجله فارین پالیسی با انتشار گزارشی به مقایسه دستاوردهای سفر رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به خاور‌میانه پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، مجله فارین پالیسی در گزارشی می نویسد، سفر ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و آمریکا به خاورمیانه نشان داد که کشورهای منطقه از مسکو در شکل گیری دنیای چند قطبی حمایت می کنند.
به گفته نویسندگان مقاله، سفر رهبر آمریکا به کشورهای خاورمیانه چندان موفقیت آمیز نبود.
بر اساس این گزارش، سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به کشورهای خاورمیانه چشمگیری نداشت و نتایج ناچیز سفر بایدن به خاورمیانه حاکی از آن است که بازیگران اصلی منطقه، به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس آمادگی ندارند روابط با روسیه و چین را کنار بگذارند.
فارین پلیسی نوشت: "مسکو تقریبا با تمام شرکای واشنگتن در منطقه اهداف مشترکی در زمینه افزایش قیمت انرژی و تشکیل جهانی چند قطبی دارد".
در این گزارش تاکید شده است که بایدن نتوانست "محمد بن سلمان"، ولیعهد عربستان را مجبور به اجرای دستور واشنگتن درباره افزایش تولید نفت کند.
این مجله افزود: "سعودی‌ها اکنون در زمینه قیمت نفت با روس‌ها همپوشانی بسیار بیشتری دارند تا با ایالات متحده در حوزه مسائل امنیت منطقه".
در این مقاله، رهبر روسیه به عنوان بازیگر ماهر در خاورمیانه توصیف و تاکید که سفر وی به تهران نشان می‌دهد که مسکو شرکای علاقه‌مند به همکاری در منطقه دارد.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همراه روسای جمهور ایران و ترکیه در نشست سه جانبه سران درباره سوریه که در تهران برگزار شد، شرکت کرد. رئیس جمهور همچنین با همتایان ایرانی و ترکیه ای خود دیدار و با علی خامنه ای رهبر روحانی ایران نیز نشستی برگزار کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار خود با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران پیش از نشست سه جانبه با حضور رئیس‌جمهور ترکیه در تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، از افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه امنیت بین‌المللی خبر داد. آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار اراده دو کشور بر توسعه مناسبات دوجانبه را قابل توجه خواند و گفت: پس از دیدار در مسکو و عشق‌آباد، روند همکاری‌ها رو به رشد بوده و این روند همچنان باید تقویت شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала