پریدنسترووی پیشنهاد معاهده صلح را به مالدویا مطرح کرد

© Sputnik / StringerУчастники акции протеста оппозиции в Кишиневе
Участники акции протеста оппозиции в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
عضو شوید
پریدنسترووی به مولداویا پیشنهاد نموده است تا توافقنامه صلح و حسن همجواری را منعقد کند.
به گزارش اسپوتنیک، به مقامات جمهوری مولداویا پیشنهاد گردیده است تا به توافقنامه ای در مورد صلح و همسایگی خوب را منعقد کند و به این شکل درگیری پایان یابد.
وی افزود: "ما می خواهیم در مورد امکان امضای یک معاهده جامع صلح و حسن همجواری بین دو کشور مستقل - مولداویا و پریدنسترووی صحبت کنیم تا به حل و فصل مناقشات طولانی مدت پایان دهیم. اگر می خواهید، این پیشنهاد- دعوتی به سیاستمداران مولداویا غرض کنار گذاشتن توهمات و حرکت به سمت رویکردی واقع بینانه می باشد".
Участники акции протеста оппозиции в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2016
طرفدار روسیه در انتخابات مولداویا پیروز شد
وزیر امور خارجه پریدنسترووی افزود که تیراسپول همیشه آماده گفتگوی منطقی با کیشینوف است. جمهوری پریدنسترووی مالدوایا بارها ابتکار برگزاری نشست سران را برای حل مشکلات مبرم در روابط دوجانبه مطرح نموده است. با این حال، همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، تعدادی از نامه های رسمی رئیس جمهور پریدنسترووی از طرف مایا ساندو رئیس جمهور مولداوی نادیده گرفته شده است.
یک روز قبل، ویتالی ایگناتیف وزیر امور خارجه پریدنسترووی گفت که هدف پریدنسترووی کسب استقلال با الحاق بعدی به روسیه است.
قابل ذکر است که الکسی گونچارنکو، معاون پارلمان اوکراین به این موضوع واکنش نشان داده گفت: "شما آنجا ساکت بنشینید تا ما کارهای دیگری انجام دهیم، در غیر این صورت الحاق شما خیلی سریع به پایان خواهد رسید تا بنای یادبود استپان آندریویچ (Bandera) در تیراسپول بنا شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала