واکنش‌ها به سربریدن یک نوجوان در اندراب از سوی جنگجویان طالبان

© https://twitter.com تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
عضو شوید
شماری از چهره های سیاسی افغانستان به سربریدن یک غیرنظامی از سوی جنگجویان گروه طالبان در اندراب ولایت بغلان واکنش نشان داده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، پس از سربریده شدن شمس‌الله ۱۷ ساله از سوی طالبان در ولسوالی اندراب ولایت بغلان، شماری از چهره‌های سیاسی در رابطه به این عمل طالبان واکنش نشان داده‌اند.
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
یک جوان در اندراب از سوی طالبان سربریده شد
رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان با نشر توییتی نوشته است، که بر اساس معلومات مردم محل در اندراب‌ها، فاجعه‌ی حقوق بشری به وحشت‌ناک‌ترین و شنیع‌ترین حد با ابعاد وسیع آن در جریان است.
نبیل ام‌روز (پنج‌شنبه، ۳۰ سرطان) افزوده است: "هر قدر که به عمق پدیده‌ای به‌نام طالب پرداخته شود، جز ایجاد خشونت، وحشت، جهل و تضعیف افغانستان نمی‌توان چیزی دیگری را از این پدیده سراغ و توقع کرد".
در عین حال مسعود اندرابی، وزیر امور داخله‌ی پیشین افغانستان نیز در واکنش به این عمل طالبان گفته است: ‏"در ادامه جنایت‌های طالبان در برابر مردم افغانستان، این گروه یک کودک ۱۲ ساله را در اندراب تیرباران کرده‌اند".
او تصریح کرده است: "قتل، شکنجه و کوچ اجباری مردم از مقاومت علیه طالبان کم نمی‌کند و نه حاکمان جبار در گذشته توانسته اند در برابر اراده مردم ایستاده شوند. پیروزی با صبر و استقامت وعده الهی است".
جبهه‌ی مقاومت ملی نیز با نشر خبرنامه‌ای این روی‌داد را محکوم کرده و افزوده است، که شمس‌الله وابسته به هیچ گروهی نبود و به‌عنوان یک فرد ملکی زنده‌گی عادی داشت.
یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان یک جوان به‌ نام شمس‌الله را در پیش‌‌روی چشمان خانواده‌اش در ولسوالی اندراب ولایت بغلان سر بریده‌اند. این روی‌داد زمانی اتفاق می‌افتد که طالبان تلاشی خانه‌به‌خانه را در این ولسوالی آغاز کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала