روز جمعه مدرکی درباره صادرات غلات اوکراین امضا می شود

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Пшеница на полях АО "Агрокомплекс" в Краснодарском крае
Пшеница на полях АО Агрокомплекс в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
عضو شوید
یک منبع در سازمان ملل متحد گفته است، که روز جمعه یک مدرک برای صادرات غلات اوکراین در استانبول امضا می شود.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در سازمان ملل گفت، که امضای توافقنامه درباره غلات ممکن است روز جمعه در استانبول انجام شود، ظاهراً طرف ها مسائل باقی مانده را حل کرده اند.
این منبع گفت: به نظر می رسد که همه مسائل درباره غلات حل شده است و امضای یک توافق در واقع فردا در استانبول انجام خواهد شد. پیش از این مذاکراتی در استانبول بین هیئت های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و هیئت سازمان ملل درباره حل و فصل مسئله غلات انجام شده بود.
Министр национальной обороны Турции Хулуси Акар, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
وزیر دفاع ترکیه: ممکن در هفته ای آینده یک مدرک درباره مسئله غلات اوکراین امضا شود
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پس از نتایج آنها اعلام کرد، که بر سر ایجاد مرکز هماهنگی در استانبول توافق شده است. همانطور که یک منبع آگاه پیشتر گفته بود، تاریخ اولیه نشست جدید هیئت های ترکیه، فدراسیون روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد درباره موضوع غلات 20 تا 21 جولای است، هیچ مانع مهمی برای امضا وجود ندارد. توافق درباره بیرون شدن کشتی ها با غلات در دریای سیاه، جزئیات فنی وجود دارد.
به گفته وی، توافق درباره غلات مستلزم ایجاد یک منطقه امنیتی برای بررسی کشتی ها در نزدیکی آب های اوکراین است و نه در خود بنادر، و کنترل کشتی ها به طور مشترک توسط ترکیه و سازمان ملل برنامه ریزی شده است.
یادآوری می کنیم، که سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است، غرب روسیه را به مقابله با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم کرد، مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرد. در همان زمان، مقامات کیف خود موانع زیادی برای صادرات غلات برای صادرات ایجاد کردند: افزون بر آتش‌سوزی آشکار غلات در بندر ماریوپل، نیروهای اوکراینی دریای سیاه را با ماین گذاری بند کردند که اجازه نمی‌دهد غلات به بازار جهان از سوی کشتی ها منتقل شوند.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه مانع صادرات غلات از اوکراین نمی‌شود و اگر کیف بنادر را از ماین ها پاکسازی کند، کشتی‌های دارای غلات بدون هیچ مشکلی می‌توانند آنجا را ترک کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала