خبرنگار فارین پالیسی درمورد طالبان: وحشی، گستاخ، ناانسان، خودپسند و زن‌ستیز

© Sputnik / StringerПарад специального отряда талибов под названием "Мансури" в провинции Бадахшан
Парад специального отряда талибов под названием Мансури в провинции Бадахшан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2022
عضو شوید
لین اودانل، خبرنگار مجله‌ی فارن پالیسی پس از آزادی طالبان را انسان‌های خشن خواند و افزوده است که آن‌ها مردان خشن هستند که به خشونت خود افتخار می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، این نویسنده‌ی استرالیایی که تجربه زندگی زیر پرچم طالبان را در افغانستان دارد خاطرات خود را از کابل چنین نوشته است: "در مدت کوتاهی که در کابل بودم چیزی که من پیدا کردم یک صلح خشونت‌آمیز بود. مردم خودسرانه بازداشت می‌شوند، ناپدید می‌شوند، بازجویی می‌شوند، لت‌و‌کوب می‌شوند و کشته می‌شوند."
او با اشاره به حمله به کارمندان موبی گروپ در سال ۲۰۱۶ که منجر به کشته و زخمی شدن بیش‌از بیست تن از کارمندان این رسانه شد گفته است: "بلخی (سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان) گفت ما به این افتخار می‌کنیم. به او گفتم که در حمله انتحاری به موتری‌که کارمندان را به خانه می‌برد، افراد بی‌گناه کُشته شده‌اند. او گفت و ما به این افتخار می‌کنیم. به او گفتم یکی از دوستانم در میان کُشته‌شدگان است. او تکرار کرد؛ و ما به این افتخار می کنیم."
او طالبان را انسان‌های خشن خواند و افزوده است که آن‌ها مردان خشن هستند که به خشونت خود افتخار می‌کنند. او در ادامه از رفتار بد عبدالقهار بلخی، نوشته که آقای بلخی او را یک "استعمارگر برتری‌طلب سفیدپوستان" خطاب کرده است و به خشونت تهدید کرده است.
خبرنگار فارن پالیسی در ادامه‌ حیات خود در بند طالبان نگاشته است که طالبان به او گفتند که مقالاتی که برای خبرگزاری نوشته است تخیلات، دروغ، ساخته‌گی بوده و منابع در این مورد وجود ندارد و اگر هم منابع موجود بوده دستور داده شده که نام و مشخصات آن‌ها و هم‌چنین یادداشت‌ها، عکس‌ها، صداهای ضبط شده و فیلم را به آن‌ها تسلیم کند.
این خبرنگار که فعلن از افغانستان خارج شده است در ادامه افزوده است: "من دیگر افغانستان بر نمی‌گردم بسیار دیگر از روزنامه‌نگاران غربی، که بسیاری از آن‌ها نیز در این هفته مورد آزار‌و‌اذیت قرار گرفته‌اند و به سرعت افغانستان را ترک کرده‌اند این کار را نمی‌کنند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала