لاوروف: اهداف جغرافیایی عملیات ویژه روسیه در اوکراین تغییر کرده است

© Photo / Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationلاوروف: اهداف جغرافیایی عملیات ویژه روسیه در اوکراین تغییر کرده است
لاوروف: اهداف جغرافیایی عملیات ویژه روسیه در اوکراین تغییر کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید اهداف جغرافیایی ارتش روسیه در عملیات ویژه اوکراین تغییر کرده است، اکنون نه فقط لوهانسک و دونتسک مطرح است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک می‌گوید که اهداف جغرافیایی عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین تغییر کرده است. به گفته وی، اکنون نه تنها جمهوری های مردم دونتسک و لوهانسک، بلکه تعدادی از سرزمین های دیگر نیز مطرح هستند.
وی گفت: "اگر کشورهای غربی تسلیحات دوربرد را به اوکراین عرضه کنند، از این هم جلوتر خواهیم رفت."
لاوروف گفت: " در مورد عملیات ویژه نظامی و مختصات جغرافیایی، رئیس جمهور طوری که شما نیز از او نقل کردید به صراحت گفته است که هدف غیرنظامی سازی و نازی زدایی است، به این معنا که هیچ تهدیدی از جمله تهدیدات نظامی برای امنیت ما ، از خاک اوکراین وجود نداشته باشد و این هدف همچنان باقی است".
وزیر امور خارجه گفت: زمانی که جلسه مذاکره کنندگان در استانبول برگزار شد، یک جغرافیا وجود داشت و آمادگی ما برای پذیرش پیشنهاد اوکراین بر اساس آن جغرافیا و بر اساس جغرافیای پایان ماه مارچ 2022 بود.
لاوروف گفت،اکنون جغرافیا متفاوت است. این تنها منطقه دونتسک و لوهانسک نیست، همچنین مناطق خرسون، زاپوریژیا تعدادی از مناطق دیگر را شامل می‌شود و این روند ادامه دارد و پیوسته تشدید خواهد شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد، از آنجایی که غرب در خشم ناتوانی یا در آرزوی تشدید هر چه بیشتر اوضاع، اوکراین را با سلاح‌های دوربرد بیشتر و بیشتر پمپاژ می‌کند، به عنوان مثال، موشک های هیمارس، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه حتی بیشتر از خط فعلی حرکت خواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه در خاتمه افزود، از آنجایی که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم بخشی از اوکراین که زلنسکی کنترل می‌کند یا هر کسی که جایگزین او می‌شود سلاح‌هایی داشته باشد که تهدیدی مستقیم برای قلمرو ما و قلمرو جمهوری‌هایی باشد که استقلال خود را اعلام کرده‌اند، کسانی که آینده‌شان را می‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند. "
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала