عنقریب قمری مصنوعی به مهتاب پرتاب می گردد

© Photo / Scientific and Production Association «Aerospace technologies»Проект суборбитального беспилотного космического корабля "Космическая яхта Селена"
Проект суборбитального беспилотного космического корабля Космическая яхта Селена  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2022
عضو شوید
قرار است قمر مصنوعی Orion ایالات متحده امریکا تا ماه سپتامبر سال 2022 به سوی مهتاب پرتاب گردد.
از اواخر اگوست تا اوایل سپتامبر 2022، به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس ایالات متحده ("Artemis")، اولین پرواز بدون سرنشین فضاپیمایOrion به مهتاب می تواند با استفاده از پرتاب کننده سیستم پرتاب فضایی(SLS) انجام شود. تاریخ های اولیه 20 جولای توسط جیم فری، رئیس بخش توسعه سیستم های تحقیقاتی ناسا طی یک جلسه توجیهی اعلام شد.
پرتاب راکت پروتون - ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2015
راکت پروتون – ام برای اولین بار بعد از خرابی ماه می قمر مصنوعی را به مدار رساند
فری با تاکید بر اینکه تاریخ ها قطعی نیست و به شرایط آب و هوا و سرعت حل مشکل پیش آمده در حین آزمایش توسط کارشناسان بستگی دارد، گفت: ما سایت تست محدوده شرقی را برای 29 آگوست، 2 و 5 سپامبر تعیین کرده ایم.
اگر مأموریت سازماندهی شود، مدت آن تقریباً 39 تا 42 روز خواهد بود. تاریخ‌های محاسبه‌شده سقوط پس از بازگشت به زمین، 10 تا 17 اکتوبر است.
برنامه مهتاب ناسا به نام "آرتمیس" سه پرواز به ماهواره زمین را فراهم می کند که در مرحله سوم قرار است افراد را فرود بیاورد. هدف از این ماموریت فرود آوردن افراد بر روی مهتاب با استفاده از فضاپیمای Orion است. ناسا قصد دارد تا سال 2025 این برنامه را تکمیل کند، اما تاخیر یا تعویق احتمالی را رد نمی کند.
اکنون، "توافق آرتمیس" توسط ایالات متحده وجود دارد که برنامه بین المللی برای اکتشاف مهتاب است. 20 کشور امضاکننده استاندارد همکاری بین المللی در فضا را تعیین کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала