چین تحریم های غرب علیه روسیه را بی‌اهمیت خواند

© Fotolia / Alexkichچین تحریم های غرب علیه روسیه را بی‌اهمیت خواند
چین تحریم های غرب علیه روسیه را بی‌اهمیت خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
عضو شوید
کارشناس چینی معتقد است که کشور های اتحادیه اروپا اکنون متوجه شده اند که با اعمال تحریم ها نتوانستند روسیه را سرکوب کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه گلوبال تایمز چین در مقاله‌ای نوشت: تحریم‌های که اتحادیه اروپا در سال جاری علیه روسیه اعمال کرد در اصل ناکارآمدی خود را نشان داده ، اعمال اقدامات محدودکننده بیشتر علیه مسکو ظاهرا نمادین بود و تأثیر چندانی نداشت.
به گفته تحلیلگران چینی، اتحادیه اروپا اکنون متوجه شده است که حتی با تحریم‌های "حداکثری" نیز نتوانسته روسیه را درهم بشکند، بنابراین محدودیت‌های جدید حتی کمتر مؤثر خواهند بود.
گلوبال تایمز می‌افزاید، بحث تحریم‌های جدید زمانی دوباره مطرح شد که اتحادیه اروپا از سوی ایالات متحده و برخی کشورهای اروپای مرکزی و شرقی مانند لیتوانی تحت فشار قرار گرفت.
کارشناسان چینی معتقدند اتحادیه اروپا همچنین جمهوری چک را تحت فشار تحریم ها قرار خواهد داد، حتی اگر بروکسل از اثربخشی ضعیف آنها آگاه باشد.
این روزنامه در عین حال خاطرنشان می کند که بسیاری از کشورهای اروپایی نگران هستند که روسیه احتمالا عرضه گاز به اروپا را کاهش یا حتی آن را متوقف خواهد کرد، بنابراین اتحادیه اروپا برای کنار آمدن با سرمای زمستان پیش رو با در نظر گرفتن بسته جدید تحریم ها علیه روسیه، به جستجوی جهان برای جایگزینی گاز طبیعی روسیه ادامه خواهند داد.
وانگ یی‌وی، مدیر مؤسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه خلق چین، به این نشریه گفته است، پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپا تا چه زمانی به تحریم‌های روسیه ادامه می‌دهد در جوامع سیاسی ایالات متحده نهفته است، زیرا بسیاری از اقدامات مستلزم هماهنگی با واشنگتن است.
وی در عین حال خاطرنشان می کند که نگرانی های روزافزون در مورد ایالات متحده در اتحادیه اروپا وجود دارد، زیرا اتحادیه اروپا درک می کند که نمی توان به واشنگتن اعتماد کرد. و در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، رهبری دفتر بیضی کاخ سفید را بازپس گیرد، موضوع اروپا دیگر برای ایالات متحده ارزش چندانی نخواهد داشت.
تحلیلگران چینی بر این باورند که در چنین شرایطی، اتحادیه اروپا به دنبال همکاری با سایر کشورهای بزرگ از جمله چین است، زیرا کشور های اتحادیه اروپا متوجه شده اند که حل بسیاری از مشکلات جهانی نیازمند مشارکت با پکن است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала