بورل: اروپایی ها باید مشکلات اقتصادی را بخاطر مبارزه با روسیه تحمل کنند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky  /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا .
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا . - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2022
عضو شوید
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اروپایی‌ها خواست در حالی که چند ماهی است از اجرای تحریم‌ها علیه روسیه می‌گذرد، "شکیبایی استراتژیک" از خود نشان دهند.
جوزپ بورل رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا با اظهاراتی در مقاله خود تحت عنوان "تحریم ها علیه روسیه کارساز است" از مردم اروپا خواست که صبر استراتژیک خود را نشان دهند تا تحریم‌ها علیه روسیه اثربخشی خود را ثابت کند.
بورل در یک پست وبلاگی نوشت: ما به صبر استراتژیک نیاز داریم تا زمانی که روسیه تجاوزات خود را متوقف نکند و اوکراین بتواند حاکمیت کامل خود را بازیابد، تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و شرکای همفکرش فعلاً شدید به ولادیمیر پوتین و همکارانش ضربه می زند و تأثیر آنها بر اقتصاد روسیه افزایش خواهد یافت.
رئیس دیپلماسی اروپایی همچنین استدلال می کند که موفقیت روسیه در عملیات حفاظت از دونباس به معنی نابودی دموکراسی غربی و "بنیان نظم مبتنی بر قوانین بین المللی" است.
به گفته ویکتور اوربان، صدراعظم مجارستان، تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه به اوکراین کمکی نمی کند و به حل و فصل اوضاع در این کشور مساعدت نمی نماید و همچنین به کشورهای اروپایی آسیب می رساند.
اتحادیه اروپا شش بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده اما خودش با کمبود شدید گاز و وجه رایجی که اخیرا ارزشش برای نخستین بار در 20 سال اخیر به پایین‌تر از دالر رسیده، مواجه شده است.
یکی از جدیدترین تحریم‌های اعمال شده قصد دارد خرید نفتی اروپا از روسیه را تا پایان سال 2022 به اندازه 90 درصد کاهش دهد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала