رسانه: فنلاند ممکن است با قطع برق مواجه شود

© Fotolia / Oleksiy MarkВид на центральную часть Хельсинки
Вид на центральную часть Хельсинки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2022
عضو شوید
شبکه تلویزیونی اولیس روز یکشنبه گزارش داد که فنلاند ممکن است در زمستان امسال با قطع برق تا دو ساعت در روز مواجه شود.
به گزارش اسپوتنیک، مشخص شده است که کمبود احتمالی با رد منابع انرژی روسیه، نفت و گاز مرتبط است که جایگزین آنها بسیار دشوار است.
در این گزارش با استناد به پیش‌بینی "فینگرید" (Fingrid)، اپراتور شبکه ملی برق فنلاند آمده است: "با کمبود برق، مصرف انرژی می‌تواند حداکثر تا دو ساعت کاهش یابد. قطعی هایی که از قبل برنامه ریزی شده اند تغییر خواهند کرد".
در گزارش همچنان آمده است که قطع برق یک اقدام شدید است که قرار است فقط در شرایط اضطراری استفاده شود. وضعیت در فصل زمستان در بخش انرژی در فنلاند تا حد زیادی به راه اندازی واحد جدید و سوم نیروگاه هسته‌ای اولکیلوئوتو بستگی داد که به‌طور منظم به تعویق می‌افتد و اکنون در ماه دسمبر پیش‌بینی می‌شود. با این حال، "میکا لینتیلا"، وزیر اقتصاد فنلاند که این هفته از نیروگاه هسته‌ای بازدید کرد، از یک نتیجه مثبت مطمئن است.
اطلاعات اطمینان بخش در مورد "اولکیلوتو"، "اولکیلوتو-3" با ظرفیت کامل 1600 مگاوات در ماه سپتمبر کار خواهد کرد و در این ماه 60 درصد از حداکثر ظرفیت تولید خواهد شد.
برخی از جزئیات افزایش قیمت برق در ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2022
تحریم سوخت هسته‌ای روسیه تأمین برق برای 100 میلیون نفر را تهدید می‌کند
نیروگاه هسته‌ای اولکیلوتو متعلق به کشور فنلاند است که در جزیره اولکیلوتو در خلیج بوتنی قرار دارد. دو راکتوری که در حال حاضر در حال بهره برداری هستند، ۱۶ درصد انرژی مصرفی فنلاند را تولید می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала