نخستین راکت‌انداز چندگانه زرهی ام270 ارسال شده توسط بریتانیا به اوکراین رسید

© AP Photo / Rodrigo AbdУкраинские военнослужащие. Архивное фото
Украинские военнослужащие. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2022
عضو شوید
اولکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین گفت که نخستین دسته از سیستم‌های راکت‌انداز چندگانه ام270 (M270 MLRS) ساخت امریکا ارسال شده توسط بریتانیا به اوکراین رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، رزنیکف در توییتر خود نوشته است: "اولین M270 MLRS وارد شدند! آنها همراه خوب برای HIMARS در میدان جنگ خواهند بود. با تشکر از شرکای ما".
پیش از این، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفته بود که لندن، پس از هشدارهای فدراسیون روسیه، از برنامه‌های خود برای تامین سیستم‌های راکت‌انداز چندگانه ام270 به اوکراین که انتقال آن با امریکا هماهنگ شده بود، دست نخواهد کشید. وی همچنین از قصد بریتانیا برای ارسال پرتابه های هدایت شونده با برد تا 70 کیلومتر برای این سیستم‌های خبر داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود درصورتی‌که واشنگتن راکت‌های دوربرد به کی‌یف تحویل بدهد، روسیه در مورد هدف قرار دادن مواردی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌ است، تصمیم گیری و نتیجه‌گیری خواهد کرد.
روسیه در ارتباط با ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала