نیمی از کشورهای عضو ناتو عضویت فنلاند و سویدن به این ائتلاف را تصویب کرده‌اند

© AFP 2023 / Geoges GobetЗдание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2022
عضو شوید
آن لینده، وزیر خارجه سویدن روز جمعه گفت که 15 کشور از 30 کشور ناتو پروتکل الحاق فنلاند و سویدن به ائتلاف آتلانتیک شمالی یا ناتو) را تصویب کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه سویدن در توییتر خود نگاشته است: امروز، نیمی از اعضای ناتو درخواست سویدن و فنلاند را تصویب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه سویدن در توییتر خود نگاشته است: امروز، نیمی از اعضای ناتو درخواست سویدن و فنلاند را تصویب کردند. از همه 15 (کشور) برای تصویب تشکر می‌کنم.
پروتکل الحاق ناتو قبلا توسط کانادا، دنمارک، ایسلند، ناروی، بریتانیا، استونی، آلبانی، پولند، آلمان، لوکزامبورگ، هالند، بلغارستان، لتونی، کرواسی و اسلوونی به تصویب رسیده‌است.
نمایندگان دائم کشورهای ناتو 5 جولای با حضور وزرای امور خارجه سویدن و فنلاند پروتکل هایی را در مورد الحاق این کشورها به ناتو امضا کردند. پس از امضا، روند تصویب پروتکل ها توسط تمام 30 کشور عضو آغاز شد.
روسیه بارها اظهار داشته است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت که گسترش بیشتر این ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، ناتو شخصیت تهاجمی دارد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که ورود سویدن و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست سنتی بی‌طرفی نظامی فنلاند اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت آن وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала