روسیه صادرات منابع انرژی خود را متنوع می‌کند

© AFP 2023 / DON EMMERTИ.о. постпреда РФ при ООН Дмитрий Полянский
И.о. постпреда РФ при ООН Дмитрий Полянский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2022
عضو شوید
دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که روسیه منابع انرژی خود را متنوع می‌کند، اگر اروپا نمی‌خواهد با آن همکاری کند، این یک کار قابل انجام است و مسکو با آن کنار خواهد آمد.
به گزارش اسپوتنیک، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در گفتگو با تی ان تی رادیو گفت: همه ما می‌بینیم که قیمت گاز بالا می‌رود، اما این چیز نیست که ما قصد داریم انجام دهیم. اینها نتایج مستقیم سیاست اروپاست. بسیاری از دستاوردهای اقتصاد اروپا، و به ویژه اقتصاد آلمان به دلیل قیمت های بسیار پایین گاز، قراردادهای طولانی مدت با روسیه، محقق شد.
به گفته وی، هرگونه جایگزینی طولانی مدت این ذخایر منجر به افزایش قیمت گاز خواهد شد و بر اقتصاد ملی کشورهای اروپایی، استاندارد زندگی و رفاه شهروندان اروپایی تاثیر خواهد گذاشت.
پولیانسکی افزود: این یک انتخاب داوطلبانه است. مسئله این نیست که ما می‌خواهیم اروپا گازمان را خریداری کند. این فقط یک گزینه خوب برای همکاری به همسایه است. اگر اروپا نمی‌خواهد با روسیه در زمینه انرژی همکاری کند، فکر می‌کنم ما نتیجه‌گیری ها لازم را خواهیم گرفت و صادرات خود را متنوع خواهیم کرد.
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: این روند آسان نیست، اما قابل اجرا است و ما آن را انجام خواهیم داد و من فکر نمی کنم که روسیه در اینجا طرف آسیب دیده باشد. من کاملا مطمئن هستم که اتحادیه اروپا به سادگی روزهای خوش گذشته گاز ارزان و منابع انرژی روسیه را به یاد خواهد آورد.
توافق ایران و چین در باره بازگشت نقدی پول نفت به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
اروپا با بزرگترین تهدید روبرو شده است
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه برای آزادسازی دونباس، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند. اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در امریکا و اروپا شده است که با افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت و مواد غذایی مواجه هستند.
به عنوان مثال، در ایالات متحده، تورم در ماه می به 8.6 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از دسمبر 1981 بود و قیمت بنزین برای اولین بار در تاریخ در 10 جون به بالای 5 دالر در هر گالن رسید.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای کشورهای غربی است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. رهبر روسیه در جریان سخنرانی خود در نشست اقتصادی سن پترزبورگ خاطرنشان کرد که قیمت نفت و گاز به دلیل فعالیت های خود ایالات متحده در حال افزایش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала