اولین مورد آبله میمون در عربستان سعودی شناسایی شد

© Sputnik / Alexander YurievВид города Эр-Рияд - столицы Саудовской Аравии
Вид города Эр-Рияд - столицы Саудовской Аравии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2022
عضو شوید
این وزارت خانه تاکید دارد که شیوع آبله میمون تحت کنترل است، و افراد که به این بیماری مشکوک اند، می توانند به بیش از 900 مرکز صحی برای آزمایش، مراجعه کنند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از وزارت صحت این کشور اعلام کرد که اولین مورد آبله میمون در عربستان سعودی در یک شهروند این کشور شناسایی شده است.
وزارت صحت عربستان تاکید دارد: "اولین مورد از مورد آبله میمون، در یک شهروند که در خارج از کشور بود و دوباره به ریاض برگشته است، شناسایی شد".
На снимке 1997 года показаны правая рука и туловище пациента, на коже которого был обнаружен ряд повреждений из-за активного случая обезьяньей оспы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
اولین مورد ابتلا به آبله میمون در هند تایید شد
این وزارت خانه تاکید دارد که شیوع آبله میمون تحت کنترل است، و افراد که به این بیماری مشکوک اند، می توانند به بیش از 900 مرکز صحی برای آزمایش، مراجعه کنند.
قابل ذکر است که آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر است که در میان انسان ها نیز انتقال می یابد. این بیماری معمولا خفیف است و بیشتر افراد در عرض چند هفته بهبود می یابند، اما برای برخی افراد ممکن است با عوارضی همراه باشد. علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است. راش‌ و مشکلات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که اغلب از صورت شروع می شود و سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала