Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افشاگری عجیب قهرمان چهار دورۀ المپیک علیه خودش

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر محمد فرح
محمد فرح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2022
عضو شوید
قهرمان چهار دوره المپیک در رشته دو و میدانی، فاش کرد که حقیقت زندگی خود را برای چندین دهه پنهان کرده و حتی نامش واقعی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، مو فرح 39 ساله، قهرمان چهار دوره المپیک، شجاعانه اعتراف کرد که جزئیات کلیدی در مورد مهاجرت به بریتانیا را از خودش ساخته است.
او قبلاً ادعا می‌کرد که به پدرش در انگلیس پیوسته است، اما در واقع پدرش در جنگ داخلی سومالی کشته شده بود.
سِر مو، که نام واقعی‌اش حسین عبدی کاهین است، در یک مستند تلویزیونی می‌گوید که به اینجا قاچاق شد تا به عنوان خدمتکار کار کند. اسطوره دونده می‌ترسد تابعیت بریتانیا را از دست بدهد.
سخنگوی وزارت داخله بریتاینا گفت:"هیچ اقدامی علیه "سِر مو" انجام نخواهد شد و هر چیزی غیر از این اشتباه است."
پدر سه فرزند شجاعانه اعتراف کرد:
"چیزی در مورد من وجود دارد که شما نمی‌دانید. من این راز را از کودکی پنهان کرده بودم. دشوار است زیرا دلم نمی‌خواست با آن روبه‌رو شوم. اغلب بچه‌های من سؤالاتی می‌پرسند و من همیشه برای همه چیز پاسخی دارم، اما برای آن پاسخی ندارم. این دلیل اصلیِ گفتن داستانم است، زیرا من می‌خواهم احساسی نرمال داشته باشم و احساس نکنم که باری بر دوشم است."
فرح در ادامه گفت:
"این که بتوانم با آن روبه‌رو شوم و در مورد حقایق صحبت کنم، این که چگونه اتفاق افتاد، چرا اتفاق افتاد، سخت است. حقیقت این است که من آن چیزی نیستم که شما فکر می‌کنید. و حالا به هر قیمتی که باشد، باید داستان واقعی‌ام را بگویم."
افشاگری‌ها در مستند جدید بی‌بی‌سی، به نام "مو فرح واقعی" که به زودی پخش می‌شود، آشکار می‌شود. در این مستند، سر مو که تصمیم گرفته هویت فرضی خود را حفظ کند، می‌ترسد به دلیل ارائه جزئیات نادرست در درخواست اقامت خود، تابعیت بریتانیا را از او سلب کنند.
محمد فرح در المپیک 2012 لندن و قهرمانی جهان 2013 مدال طلای دوهای 5 هزار متر و 10 هزار متر و در قهرمانی جهان 2011 نیز مدال طلای 5 هزار متر و مدال نقره 10 هزار متر را کسب کرده‌ است.
او یکی از دو دونده‌ای است که هم در المپیک و هم در قهرمانی جهان موفق به قهرمانی در هر دو رشتهٔ 5 و 10 هزار متر شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала