ملا یعقوب از شکست صفوف طالبان دچار سراسیمه ‌گی شده است

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع طالبان، از عدم اطاعت در صفوف جنگ‌جویان این گروه شکایت دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه، یک نوار صوتی از ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان، در رسانه‌های اجتماعی دست‌‌به‌دست می‌شود که از عدم اطاعت در صفوف جنگ‌جویان این گروه شکایت می‌کند. او در این نوار از سفرهای مقام‌ها و ناهماهنگی طالبان نیز سخن می‌زند و با تأکید می‌گوید: "بزرگان باید متوجه مسوولیت‌های خود باشند." سرپرست وزارت دفاع طالبان از گزارش‌های غلط و کتمان‌کاری جنگ‌جویانش نیز پرده برمی‌دارد و آنان را به دروغگویی متهم می‌کند. او به‌صراحت می‌افزاید: "این تشکیلات را ما انجام می‌دهیم، برایش می‌گوییم به این‌جا بروید. به بزرگان اطمینان می‌دهند، ولی یکی‌شان هم نمی‌روند و در ساحه هیچ‌کسی نیست." ملا یعقوب به‌عنوان نمونه از دره‌ خاوش، یکی از ولسوالی‌های خوست بغلان، نام می‌برد. به گفته او چند پاسگاه طالبان بعد از تخلیه از سوی جبهه مقاومت تصرف شده و آنان تبلیغات به راه انداخته‌اند که ساحه را تصرف کرده‌اند. ملا یعقوب از این شکننده‌گی و چند‌دسته‌گی در فرمان‌برداری جنگ‌جویانش و سطوح رهبری گروه طالبان، ناراض به نظر می‌رسد. احتمال می‌رود میزان اطاعت و وفاداری جنگ‌جویان متعلق به شاخه شبکه حقانی از این مقام طالبان در صفوف جنگی بسیار پایین آمده باشد؛ چون به‌شدت یأس و ناامیدی از عدم اطاعت بر او مستولی شده و بر مسوولیت‌پذیری مقام‌ها و جنگ‌جویان این گروه تأکید می‌کند.
ماهیت سخنان ملا یعقوب می‌رساند که ساختار درونی این گروه دچار یک گسست سازمانی و وفاداری شده و از سوی دیگر، رفاه و خوش‌گذرانی رهبران طالبان زمینه و بستر عدم اطاعت را در میان آنان گسترده‌تر ساخته است.
گفتنی است که ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان و فرزند ملا عمر، رهبر پیشین این گروه، از مدعیان رهبری رژیم طالبان به حساب می‌آید. ملا عمر پدر ملا یعقوب در سال ۲۰۱۳ در شفاخانه‌ای در پاکستان جان باخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала