جان باختن 11 تن در اثر یماری شبه‌ "کولرا" در نوار مرزی دایکندی و هلمند

© @https://twitter.comقتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی
قتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت نیمروز می‌گویند که یک مرد توسط دو همسرش در این ولایت به قتل رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در پی شیوع یک نوع بیماری مشابه کولرا، 11 تن از باشنده‌گان ولسوالی‌های ناوه‏‌میش دایکندی و باغران هلمند جان باخته‌اند.
یک منبع محلی امروز، چهارشنبه، 22 سرطان، می‌گوید این بیماری که اسهال شدید و استفراغ به همراه دارد، از حدود یک هفته پیش در روستا‌های دشت، گیروجوی، تاک، شینه و چند روستای کوچک دیگر شیوع پیدا کرده است.
با این حال، مسوولان صحی دایکندی شیوع این بیماری در ساحات نوارمرزی ولسوالی ناوه‌میش دایکندی و باغران هلمند را تایید می‏‌کنند.
سیداسحاق حسینی، یکی از مسوولان صحی دایکندی، گفته که این بیماری با اسهال شدید و استفراغ همراه بوده و از 15 سرطان در نوارمرزی ولسوالی‌های ناوه‌میش دایکندی و باغران هلمند شیوع یافته است.
به گفته او، برای رسیده‌گی به بیماران، چهار تیم صحی از ولسوالی‌های کجران، کیتی و مرکز ولایت دایکندی به ساحه فرستاده شده‌اند.
او افزوده است که تیم‌های صحی دایکندی در جریان سه روز بیش از 400 بیمار را شناسایی کرده و زیر درمان قرار داده‌اند.
  افزایش بیماران ابتلا به اسهالات شدید درافغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
افزایش بیماران ابتلا به اسهالات شدید درافغانستان
این مسوول ریاست صحت عامه طالبان در دایکندی، به نقل از مردم محل شمار جان‌باخته‌گان این بیماری را 11 نفر اعلام کرد، اما گفت این آمار به‌طور قطعی تایید نشده است.
یکی از علت‌های این بیماری، خشک‌سالی و آب آلوده گفته شده است. این در حالی است که ولایت دایکندی حادترین خشک‌سالی را در جریان سال روان تجریه می‌کند.
با این حال، باشنده‌گان ولسوالی ناوه‌میش این ولایت در بدترین وضعیت قرار دارند. در اکثر ساحات این ولسوالی مردم به آب آشامیدنی صحی دسترسی ندارند و برای دست‌یابی به آن فاصله‌های زیادی را می‌پیمایند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала