اتریش به افغانستان 7 میلیون یورو کمک می‌کند

© Sputnik / StringerПоследствия землетрясения в афганской провинции Хост
Последствия землетрясения в афганской провинции Хост - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل یا "اوچا" گفته است که اتریش هفت میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند که قرار است از طریق نهادهای مددرسان به مصرف برسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گفته شده است که چهار میلیون آن به کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان یا "یو ان اچ سی آر"، یک میلیون آن به صلیب سرخ و دو میلیون یوروی دیگر آن به نهادهای مددرسان اتریش اختصاص داده خواهد شد.
ورنر کوگلر، معاون نخست وزیر اتریش، در باره افغانستان گفته است: "وضعیت در افغانستان بحرانی است. بحران‌های گونه‌گون به رنج‌ها می‌افزاید. در کنار جنگ، شیوع ویروس کرونا، گرسنه‌گی و جنگ رژیم دیکتاتوری و حال زمین‌لرزه باعث تلفات زیاد و فرار مردم از خانه‌های شان شده است. وظیفه ما واضح است. ما نباید مردم افغانستان را فراموش کنیم. ما باید تمام کمک‌های انسان دوستانه را به افغانستان فراهم کنیم".
در همین حال، وزارت اقتصاد می‌گوید این کمک‌ها در کوتاه‌مدت اثر مثبت خواهد داشت، اما برای ریشه کن کردن فقر در افغانستان نیاز است در بخش زیربناها در کشور سرمایه‌گذاری شود.
عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصاد، گفت: "به ریشه کن ساختن فقر، ما نیاز به برنامه‌های بلندمدت داریم و این برنامه از نظر وزارت اقتصاد احیا و اعمار زیرساخت‌های اقتصادی و معیشتی و زراعتی و تجارتی کشور است که در این راستا پلان‌های ستراتیژیک وجود دارد".
Последствия землетрясения в провинции Хост в Афганистане  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
اولین محموله کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان رسید
در همین حال، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان از این کمک‌ها استقبال می‌کند، اما می‌گوید اگر کمک‌ها در هماهنگی با آنان به مصرف برسد، بیشتر موثر خواهد بود.
پس از زمین‌لرزه مرگ‌بار در ولایت‌های پکتیکا و خوست برخی از کشورهای اروپایی، امریکا، چین، جاپان، تایوان، هند، امارات متحده عربی و پاکستان تعهد کمک کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала