هشدار سازمان ملل از وضعیت بد بشری در افغانستان

© Flickr / Ashitaka Sanسازمان ملل متحد معلومات راجع به قربانیان اعمال تروریستی در عراق در ماه اپریل اعلام داشت
سازمان ملل متحد معلومات راجع به قربانیان اعمال تروریستی در عراق در ماه اپریل اعلام داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
سازمان ملل در تازه ترین از وضعیت بشری در افغانستان اعلام کرده که معلولان در کشور از خدمات بهداشتی، خوراک و کمک های اولیه بدور مانده اند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل متحد از وضعیت بد بشری در افغانستان هشدار می‌دهد و میگوید که افغانستان به کمک های بشردوستانه بیشتری نیاز دارد.
کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهنده گان میگوید که این نهاد میخواهد برای خانواده های که در افغانستان به علت های گونه گون آواره شده اند کمک های بی‌درنگ مانند سرپناه فراهم نماید.
کمیشنری عالی سازمان ملل در بخش پناهنده گان می افزاید که مهاجران و بیجا شده گان در افغانستان در اوضاع نامناسب اقتصادی بسر می برند و آنان به کمک های فوری بشر دوستانه نیاز دارند.
کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهنده گان، گفت:"مهاجران و بیجا شده گان داخلی در افغانستان هنوز هم به کمک های بشری نیاز دارند. در حال حاضر کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهجویان تلاش میکند تا برای خانواده های که مجبور به فرار می شوند؛برای نجات جان افراد سرپناه فراهم نماید."
کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهنده گان تاکید می ورزد که به بیش از دو هزار خانواده در ولایت لغمان که پیش از این بیجا شده اند کمک های نقدی توزیع کرده است.
از سوی دیگر دیدبان حقوق بشر گفته است که معلولان از کمک های فوق العاده که برای زلزله زده گان در پکتیکا و خوست اختصاص یافت بهره مند نشده اند.
در گزارش تازه این نهاد آمده است که معلولان از خدمات بهداشتی، خوراک و کمک های اولیه بدور مانده اند.
دیدبان حقوق بشر در گزارش تازه اش می گوید:"معلولان برای دسترسی به پشتیبانی های بشردوستانه مانندخوراک، خدمات بهداشتی و کمک های پزشکی بیشتر با موانع رو به رو استند؛ با وجود اینکه آنان بیشتر همچون گروهی در معرض خطر برجسته می شوند.
داده های پس از زمین لرزه در باره نیازهای معلولان وجود ندارد و بسیاری از ارسال کمک ها کنار گذاشته شده اند."
کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهنده گان در صفحه توییترش به کشورهای جهان و نهادهای کمک کننده بین المللی از بهر کمک به مردم افغانستان فراخوان داده است و از آنان خواسته است که در کنار مردم افغانستان بیاستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала