لشکر کشی تازه طالبان به ولایت بغلان

© https://twitter.com تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان
  تیرباران دو دانش‌آموز در اندراب‌ بغلان از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت بغلان می‌گویند که طالبان صدها نیروی تازه‌ نفس ‌شان را به این ولایت اعزام کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت بغلان به رسانه ها می‌گویند که پس از تلفات سنگین طالبان در ولسوالی خوست این ولایت، اکنون این گروه صدها نیروی تازه‌نفس جنگی را به این ولسوالی فرستاده‌اند.
منابع می‌افزایند که طی ۲۴ ساعت گذشته، والی طالبان برای ولایت بغلان و قوماندان قول‌اردوی این گروه برای زون شمال‌شرق، با ۶۰۰ نیروی جنگی به ولسوالی خوست بغلان به هدف سرکوب نیروهای مقاومت و مردم محل آمده‌اند.
باشنده‌گان محل می‌گویند که اعضای این گروه، روستا‌به‌روستا گشت‌زنی می‌کنند و خرد و بزرگی که بر سر راه‌شان می‌آیند را بازداشت و آزارواذیت می‌کنند.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
طالبان سه محافظ عبدالحمید خراسانی را به اتهام پوشیدن "پکول" بازداشت کردند + عکس
طالبان پس از پخش نوار صوتی سرپرست وزارت دفاع این گروه که از سران طالب به خاطر مصروفیت‌های شخصی و سفر حج و پایین آوردن پرچم طالبان در ولسوالی خوست از سوی نیروهای مقاومت انتقاد کرده، صدها نیروی تازه‌نفس به ولسوالی خوست فرستاده‌اند.
شاهدان عینی‌ می‌گویند که اکنون این گروه تلاشی خانه ‌به‌ خانه را در روستاهای سچی، کزر، خوش ‌‌دره، پوزریگ وخاووش به راه انداخته‌اند.
آنان می‌گویند که وحشت و ستم طالبان سبب شده است که مردم محل مناطق ‌شان را ترک کنند و به سمت شهر پلخمری و یا مناطق همجوار ولسوالی خوست پناه ببرند.
اخیرا جبهه مقاومت‌ ملی از تصرف چندین روستا و وارد کردن تلفات سنگین به طالبان در این مناطق خبر داده و پرچم طالبان را در قریه سچی پایین کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала