افشای جزئیات جدید از جنایات نظامیان انگلیس در افغانستان

© AP Photo / Manish Swarupنظامیان انگلیس در افغانستان
نظامیان انگلیس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، نتایج یک تحقیق نظامی تازه فاش کرده که یک واحد نیروهای ویژه انگلیسی طی یک مأموریت 6 ماهه در افغانستان 54 نفر را به طور غیرقانونی کشته‌اند.
این گزارش نشان می‌دهد ژنرال "مارک کارلتون اسمیت" رئیس سابق نیروهای ویژه‌ انگلیس در مورد قتل‌های غیرقانونی مطلع بوده، اما مدارک را به پلیس نظامی سلطنتی این کشور منتقل نکرده است.
شماری از اعضای نیروهای ویژه انگلیس تأیید می‌کنند در عملیات این یگان برای "کشتن یا دستگیری" در هلمند طی سال‌های 2010-2011 شاهد کشته شدن افراد غیر مسلح در حین حملات شبانه بوده‌اند.
نیروهای ویژه انگلیسی برای توجیه قتل افراد غیرمسلح در کنار آنها سلاح قرار می‌دادند.
این نظامیان همچنین می‌گویند نیروهای ویژه انگلیسی برای کشتن افراد با یکدیگر رقابت می‌کردند و اسکادران جدید تلاش داشت تا کشته‌های بیشتری را در مقایسه با اسکادرانی که جایگزین آن شده بود، به ثبت برساند.
گزارش اضافه می‌کند، ایمیل‌های داخلی نشان می‌دهد افسران در بالاترین سطوح نیروهای ویژه از نگرانی در مورد قتل‌های غیرقانونی احتمالی آگاه بودند، اما باوجود الزام قانونی دراین‌باره به پلیس نظامی گزارشی نداده‌اند.
نیروهای برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو در افغانستان نیز طی دودهه‌ی اخیر، متهم به ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала