درآمد مواد مخدار برای طالبان چالشی برای مبارزه با این مواد از سوی این گروه

© Facebook Ministry of Interior Affairs, Afghanistanکشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
عضو شوید
شبکه تلویزیونی انگلیس از وابستگی اقتصاد افغانستان به تولید مواد مخدر و دشواری گروه طالبان در مبارزه با این مواد خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک شبکه تلویزیونی انگلیس گزارشی از تولید و کشت مواد مخدر پس از اعلام ممنوعیت آن از سوی طالبان تهیه کرده است.
شبکه تلویزیونی کانال 4 انگلیس گزارش داد: اگرچه طالبان اعلام کرده است که این گروه به دنبال قطع وابستگی درآمد افغانستان به تولید و کشت مواد مخدر است، اما با توجه به درآمد هنگفت تولید این مواد با مشکلات بسیاری زیادی مواجه خواهد بود.
عبیدالله مدبر، معاون پولیس طالبان برای حوزه 6 کابل در این خصوص گفت: پس از به قدرت رسیدن طالبان و با ممنوعیت کشت مواد مخدر از سوی ملاهبت الله آخند زاده، رهبر طالبان مردم می‌توانند در امنیت بهتری زندگی کنند.
رحمت الله نبیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
واکنش‌ نبیل به فرمان رهبر طالبان: بیشترین رهبران طالبان قاچاقبر مواد مخدر اند
به نوشته این رسانه انگلیسی اما با وجود حضور گسترده نیروهای طالبان در هلمند که بزرگترین مرکز تولید هروئین در جهان است، کشت و تولید مواد مخدر در این ولایت همچنان ادامه دارد.
این رسانه گفته است، که حتی در زمان حضور نیروهای انگلیسی در هلمند، کشت و تولید مواد مخدر در این ولایت افزایش یافت و این موضوع دشوار مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را به خوبی نشان می‌دهد.
کانال 4 تلویزیون انگیس در ادامه گزارش خود نوشت: هرچند طالبان در دوران حکومت گذشته خود به موفقیت‌های در زمینه ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان دست یافت، اما در حال حاضر به دلیل ادامه تحریم‌ها و عدم وجود جایگزین و نیاز طالبان به پول این گروه با دشواریهای زیادی در این زمینه مواجه است.
به نوشته این رسانه، کشت مواد مخدر طی ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت و حتی با وجود ممنوعیت از سوی طالبان و وضع مالیات بیشتر، افزایش چشم‌گیری داشته است.
یک کشاورز در هلمند در این رابطه به این رسانه انگلیسی گفت: کشاورز، خریدار، فروشنده و دولت از تجارت مواد مخدر سود میبرند.
وی به دلیل وابسته بودن کارگران در روستا به کشت مواد مخدر و نبود فرصت شغلی، افزود: اگر طالبان کشت مواد مخدر را به صورت کامل ممنوع کند، بسیاری از افراد کار خود را ار دست می‌دهند.
شبکه تلویزیونی انگلیس اضافه کرد: هزاران کارگر فصلی در زمان برداشت مواد مخدر به هلمند مسافرت می‌کنند و هیچ محصول کشاورزی دیگری قادر نیست این تعداد از کارگران را جذب کند.
این شبکه می‌گوید، که با توجه به نقش 7 درصدی مواد مخدر تولید ناخالص ملی افغانستان، بسیار از مردم در هلمند به تجارت مواد مخدر وابسته هستند و سیاست طالبان در مبارزه با این مواد را دشوار می‌کند.
این رسانه در پایان گزارش خود تاکید کرد: منافع سرشار از مواد مخدر طالبان را بر سردوراهی ممنوعیت و یا ادامه کشت این مواد قرار داده است.
یادآوری می کنیم که پیش از این رهبری طالبان دستور داده بود، که در سراسر افغاستان استعمال و انتقال، خرید و فروش، واردات و صادرات و کارخانه‌های تولید هرگونه مواد مخدر و مشروبات الکلی ممنوع شود.
د.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала