طرح ترور والی بامیان خنثی شد

© @https://twitter.com ملا سرحدی والی بامیان.
ملا سرحدی والی بامیان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
منابع در ولایت بامیان ازبازداشت شش نفر با دو حلقه ماین بشکه‌ای که"طرح کشتن والی طالبان" برای این ولایت را داشتند خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، منابع محلی در ولایت بامیان می‎گویند که طالبان در این ولایت دو حلقه‌ ماین بشکه‎ای را که برای کشتن ملا عبدالله سرحدی، والی این گروه کارگذاری شده بود، خنثا کرده‌اند.
به گفته‌ی منابع، این ماین‌ها به روزهای چهارشنبه و پنج‌‌شنبه (15 و 16 سرطان) از نزدیک یک مسجد کشف شده است.
منبع گفت که ماین نخست، از زیر یک پُل‌ در نزدیکی مسجد جامع روستای "تولواره" در مرکز بامیان و ماین دومی سپس، از پشت محراب این مسجد کشف شده است.
منبع می‌گوید که در پیوند به کارگذاری این ماین‌ها شش نفر نیز از سوی طالبان بازداشت شده‌اند. آنان ساکنان ولسوالی غندک ولایت بامیان هستند. غندک از ولسوالی‌هایی است که از سوی طالبان ایجاد شده است. در گذشته این ولسوالی بخشی از ولسوالی شیبر بامیان بود.
طبق اطلاعات منابع، این افراد برنامه داشتند که روز گذشته (جمعه 17 سرطان) با انفجار ماین‌های بشکه‌‌ای، ملا عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان را هنگام ادای نماز جمعه ترور کنند.
منابع می‌گویند افرادی که به‌اتهام ریختن طرح کشتن والی طالبان در بامیان بازداشت شده، وابسته به "جبهه مقاومت" به رهبری احمد مسعود است. این جبهه تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌ است.
از سویی هم، گفته می‌شود که طالبان در یک ماه اخیر دست‌کم 50 نفر از جوانان ولسوالی غندک را که در صفوف این گروه بودند، اخراج کردند. افراد برکنارشده عمدتأ تاجیک‌تبار هستند و گفته می‌شود از سوی طالبان پشتون‌تبار کنار گذاشته شده‌اند.
با این حال‌ گمانه‎زنی‌هایی وجود دارد که گویا افراد برکنارشده می‌خواستند والی طالبان در بامیان را به قتل برسانند.
عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی طالبان در بامیان اما این گمانه‌زنی‌ها را رد می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала