Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کنایه‌‌ی به رونالدو پس از 9 سال؛ "توپ طلا حق من بود"+ عکس

© Sputnik / Василий Пономарев /  مراجعه به بانک تصاویر فرانک ریبری
فرانک ریبری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2022
عضو شوید
فرانک ریبری بعد از 9 سال با کنایه به رونالدو می‌گوید که بالاتر از مسی و رونالدو باید توپ طلا به او می‌رسید.
به گزارش اسپوتنیک؛ فرانک ریبری ستاره فرانسوی باشگاه فوتبال "سالرنیتانا"ی ایتالیا ادعا می‌کند که در سال 2013 باید توپ طلا بالاتر از رونالدو و مسی به او می‌رسید.
ریبری آن سال توانست با بایرن مونیخ سه گانه را برنده شود زیرا در جام حذفی آلمان، بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید و او نقش تعیین کننده‌ای در هر سه جام برای تیم‌اش داشت و حتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا او مسبب اصلی گل پیروزی بخش آرین روبن بود.
طبق آمار؛ ریبری در فصل 13-2012 از 43 بازی 11 گل زد و 23 پاس گل فرستاد و یکی از مدعیان اصلی توپ طلا بود.
با این حال، او در نهایت به رونالدو باخت که در آن سال هیچ جام مهمی کسب نکرد و مسی به مقام دوم رسید.
ریبری هنوز از دست دادن آن توپ طلا اظهار ندامت می کند و باورمند است که قبل از مراسم اتفاق عجیبی رخ داده که می‌توانست تاثیر قابل توجهی در نتیجه داشته باشد.

او در گفتگو با خبرگزاری ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت گفت: "این ناعادلانه بود، این یک فصل باورنکردنی برای من بود و باید آن را می‌بردم. زمان رای گیری را تمدید کردند و اتفاق عجیبی افتاد. من احساس کردم که این یک انتخاب سیاسی است."

فیفا مهلت رای گیری را از 13 نوامبر به 20 نوامبر قبل از مراسم آن سال تمدید کرد و دلیل آن نیز پاسخ‌های ناکافی از سوی واجدین شرایط بود.
ریبری محبوب‌ترین انتخاب برای بردن توپ طلا بود و در نهایت وی تنها با 238 رای از برنده نهایی رونالدو و 78 رای کمتر از مسی در رتبه دوم فاصله داشت.
این بازیکن 39 ساله در سال 2019 پس از 12 سال شگفت انگیز بایرن را ترک کرد و 23 عنوان قهرمانی کسب کرد. او سپس به فیورنتینا پیوست، جایی که دو سال دیگر قبل از امضای قرارداد با سالرنیتانا در آنجا بازی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала