تلاش امریکا از حمایت اجیران مسلح اسیر شده‌اش در اوکراین

© AP Photo / Gervasio Sanchezاستخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2022
عضو شوید
واشنگتن می خواهد تا اجیران مسلح بازداشت امریکا در اوکراین به عنوان جنگجویان به رسمیت شناخته شوند، تا باشد که به اشد مجازات محکوم نگردند.
به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده خواسته است تا اجیران مسلح اسیر شده امریکایی که در کنار کیف علیه نیروهای روسیه جنگیده‌اند، به عنوان جنگجو به رسمیت شناخته شوند که این موضوع ادامه پیدا نکرد.
ВСУ в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2022
ویدیوی از مزدوران امریکایی اسیرشده در اوکراین
وی افرود: "تا آنجایی که من متوجه شدم، موضوع ادامه پیدا نکرد، سیگنال خاصی از طرف آمریکایی وجود داشت، عمدتاً بر این واقعیت متمرکز بود که این افراد باید در چارچوب کنوانسیون ژینو به عنوان جنگجو طبقه بندی طلقی شوند و باید مشمول موارد خاصی شوند".
در 15 جون، مشخص شد که دو سرباز سابق امریکایی در نزدیکی خارکف طی یک عملیات ویژه حین حمایت از نیروهای اوکراین در دانباس دستگیر شدند. این زندانیان الکساندر درایوک 39 ساله و اندی هیون 27 ساله بودند. آنها به مثابه داوطلب برای جنگ در کنار نیروهای مسلح اوکراین می جنگیدند.
در 9 جون، محکمه عالی جمهوری خلق دونتسک (DPR) سه اجیر خارجی، بریتانیایی شان پینر و آیدن آسلین و شهروند مراکشی سعدون ابراهیم را به اعدام محکوم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала