دستگیری 4 نفر به اتهام همکاری با فرمانده مهدی از سوی طالبان در بامیان

© IND. Persian پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید
پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان در بامیان چهار نفر را به ‌اتهام همکاری با فرمانده ناراضی پیشین شان دستگیر کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند، که نیروهای استخبارات طالبان در این ولایت، چهار نفر را به‌ اتهام همکاری با فرمانده مهدی دستگیر کرده اند.
پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
سانچارکی: فرمانده مهدی و همسنگرانش بلخاب را به سنگر جهاد در برابر طالب تبدیل خواهند کرد
به گفته‌ی منابع، این چهار نفر پیش از چاشت امروز (پنج‌شنبه، 16 سرطان) در ساحه "شش‌پل" از مربوطات مرکز بامیان دستگیر شده‌اند. گفته می شود، که دستگیر شدگان باشندگان اصلی بامیان هستند.
یک منبع گفت، که این افراد هنگام سفر از بامیان به‌سوی کابل، در ایست‌ بازرسی دروازه‌ خروجی شهر بامیان از سوی نیروهای استخبارات طالبان بازداشت شده‌اند.
مسئولان محلی طالبان در بامیان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.
این گروه در پی جنگ بلخاب ایست‌های بازرسی خود در شهر بامیان را افزایش داده بودند.
طالبان اخیرا در ولسوالی بلخاب سرپل با مولوی مهدی مجاهد، فرمانده‌ هزاره‌تبار و ناراضی خود درگیر شده‌اند.
مولوی مهدی، تنها فرمانده هزاره‌تبار و شیعه‌مذهب طالبان بود. او پس از تسلط طالبان، رئیس استخبارات این گروه در بامیان تعیین شد؛ اما پس از چند ماه از این سمت برکنار شد.
این فرمانده طالبان اخیرا از این گروه جدا و به ولسوالی بلخاب سرپل رفت. طالبان برای دلجویی او چندین هیأت فرستاد؛ اما گفت‌وگوها نتیجه نداد و طالبان سرانجام علیه نیروهای مولوی مهدی تهاجم گسترده انجام دادند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پیشتر در ولسوالی لعل‌وسرجنگل غور نیز محمد مرادی، فرمانده پیشین خیزش مردمی را با اعضای خانواده و نزدیکانش به‌دلیل همکاری با مولوی مهدی کشته‌اند. مرادی از فرماندهان برجسته‌ی مردمی در ولسوالی هزاره‌نشین لعل‌وسرجنگل بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала